Bevangen?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Erinnie

Bevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 21:33

Is mijn haf bevangen geweest?

Ze is vandaag bekapt. En het viel me nadien op dat ze ringen heeft. En mij is altijd verteld dat ringen duiden op een oude bevangenheid?

Deze merrie is pas een half jaar bij mij. Wat ik begrijp zijn deze ringen al ouder?

Afbeelding

Afbeelding

callum

Re: Bevangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:47

Dat is zo niet te zeggen. Ringen kunnen ook komen door verandering in voer. Of dat ze nu op het gras staat.
Heeft ze verder ergens last van. Loopt ze and3rs staat ze raar?
Heeft de hoefsmid iets gezegd?

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:52

Ringen zijn inderdaad vaak een gevolg van verandering voer. :j

Erinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 21:53

Ze staan 24 7 op paddock met hooi.
Voor ik haar kocht kreeg ze bij die mensen 2 kilo brok onbeperkt hooi en rijke weide.

Ze was ook echt moddervet toen.
Ze is nu netjes op gewicht.

Nee ze loopt super. Zet wel haar voetjes scheef (loopt met links en rechts in 1 spoor). Maar dat word steeds iets gecorigeerd.

Smid heeft het niet gezegt. Maar gezien hij er maandelijks is zal hij het vast al eerder gezien hebben.

Mij viel het echter nu pas op.
Het zijn echt kringen. Ik kreeg het lastig op de foto.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:53

Ringen zijn verandering van alles, minder weerstand, stress, kliniek enz enz niet alleen voer

30-11-2015
03-07-2018

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:55

Ik merkte pas op dat mijn merrie moeilijk liep. Alsof ze op eieren liep. Zij heeft nu ook van die kringen op haar hoeven en omdat ik al vreesde dat ze bevangen was de dierenarts gebeld en helaas inderdaad nog heel mild bevangen. Erg balen vooral omdat we er alles aan doen zodat ze niet te veel gras krijgt en ze niet meer dan 4 uur per dag in de wei loopt en de rest in de paddock. (inmiddels alleen in de paddock en hooi)

Die kringen kunnen dus inderdaad duiden op hoefbevangen. Ik weet eerlijk gezegd niet of je die kringen ook kan blijven zien als ze eerder bevangen is geweest.

Erinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 21:56

Ik weet dat kringen uit de hoeven moeten groeien.

Er zit nu een 3 cm nieuwe hoef tussennde kroonrand en de ringen. Het is dus niet van nu op dit moment.

Erinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 21:57

tita schreef:
Ringen zijn verandering van alles, minder weerstand, stress, kliniek enz enz niet alleen voer

Oke dat is wel fijn te weten!
Met de vorige eigenaar helaas geen fijne verstandhouding. Dus navragen zit er helaas niet in.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:39

Gewoon goed in de gaten houden zolang ze goed loopt is het ok en anders gewoon eens vragen aan je hoefsmid als je je dan rustiger voelt

2017 nieuwe ronde nieuwe kansen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:04

Voor dit onderwerp is een centraal topic:

[BEH] [CENTRAAL] Hoefbevangenheid - deel 3

Daar mag je je vraag opnieuw stellen. Je vind daar een hoop (ervarings)deskundigen bij elkaar die je vraag kunnen beantwoorden. Ook staat er in het topic zelf al veel informatie waarmee je verder kunt.

Hier volgt een slotje.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten