Aahh wat is dit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anna04

Aahh wat is dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 17:37

Oef ik ben me in tijden niet zo rot geschrokken. Ik zit hier paar duizend kilometers ver van nedeland in portugal. Krijg ik op eens deze foto binnen gestuurd van mijn vriendin. De hoefsmid was net geweest en heeft julia bekapt:

Afbeelding

Ik kan mijn vriendin niet berijken en hoop hier wat verdere info en hoe verder te kunnen krijgen. Vriendin schreef er bij 'dat verklaard het strompelen'. Terweil ik julia niet heb zien strompelen toen ik vorige week nog in nederland zat. Iemand enig idee wat dit is en hoe verder? De hoefsmid heeft geen verdere info gegeven...
Laatst bijgewerkt door Anna04 op 25-04-17 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Re: Aahh wat is dit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:38

Hoefzweer?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:39

Oei.. zou even een foto van de hoeven vragen en anders even deze foto voor een verklaring door sturen naar je smid.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:39

Hoefsmid de deur uit bonjoeren. Heeft zo te zien een rand eraf geknipt tot in het leven.
Op zich geen ramp, het groeit wel weer aan, maar gewoon slecht werk.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:41

Dit lijkt mij of een hoefzweer die tevoorschijn gekomen is, of te kort bekapt.
Hopelijk het 1e, dan zou je pony binnen een paar dagen weer helemaal rad moeten lopen :)

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:43

Euh wtf :\
Ik weet gewoon ff niet wat ik moet zeggen...
Gewoon een stuk hoef??

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:55

Hoefzweer geeft geen vers bloed zoals hier. En daar lopen ze ook niet op kreupel als die er uit gesneden is, integendeel, dan lopen ze vooraf (heel erg) kreupel en nadien juist een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:56

Inderdaad te ver doorgeknipt tot in het leven. Slecht werk van de hoefsmid, maar volgens mij geen ramp.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 18:02

Oke. Sorry voor deze verwarring maar het gaat om een ander paard. Deze pony liep al jaren kreupelachtig maar we dachten dat het kwam doordat ze 26 jaar is.het is er nu uitgesneden en we hopen dat het beter word. Toch heel erg bedankt voor de reacties en sorry voor de verwarring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:08

LillyMedley schreef:
Oke. Sorry voor deze verwarring maar het gaat om een ander paard. Deze pony liep al jaren kreupelachtig maar we dachten dat het kwam doordat ze 26 jaar is.het is er nu uitgesneden en we hopen dat het beter word. Toch heel erg bedankt voor de reacties en sorry voor de verwarring.

Ik weet niet wat die hoefsmid er uit heeft gesneden maar wanneer jullie een dier jarenlang kreupelachtig laten lopen mag je jezelf en je vriendinnen ook wel eens flink achter de oren krabben.

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 18:58

bigone schreef:
LillyMedley schreef:

Ik weet niet wat die hoefsmid er uit heeft gesneden maar wanneer jullie een dier jarenlang kreupelachtig laten lopen mag je jezelf en je vriendinnen ook wel eens flink achter de oren krabben.

Dit is toch even verkeerd opgevat. Het zijn onze VERZORG paarden en wij hebben dus ook helemaal niks te zeggen. Natuurlijk viel het ons ook op, maar er werd gezegd dat dat 'gewoon' stijve spieren waren van ouderdom. Natuurlijk kloppen er dan nog dingen niet, maar het hele verzorgen van deze dieren en het omgaan met de eigenaar, zijn heel erg veel dingen die niet kloppen en raar zijn. Wij zijn er dus niet verder op in gegaan. Nou liep ze niet heel erg kreupel. Alleen de laatste tijd. Daarom is de hoefsmid er ook bij gekomen ;) . Ik hoop dat wij nu niet weer als degene die verantwoordelijk moeten zijn en dat niet goed hebben gedaan neergezet, want wij hebben nou eenmaal niet erg veel te zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:21

Oke, maar indien een smid zo weg snijd dan denk je al haast aan iets wat echt in de hoef heeft gezeten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:07

LillyMedley schreef:

Fijn dat het beestje nu geholpen is :j