Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AlphaDaemon schreef:Je kan vaak ook een kliniek wel bellen voor een kort telefonisch consult. Misschien zeggen die wel: kijk het even aan of kom gelijk langs. Ik weet niet of je paard buiten staat 24/7 of binnen. Want als hij altijd binnen staat, zou ik wel oppassen dat je niet ook nog met stijfheid te maken krijgt naast de kreupelheid.
geerke schreef:paard is linksvoor kreupel...ik begrijp dat je hem wilde longeren voor het filmpje maar een kreupel paard longeren is alles behalve verstandig.
Monsteren doe je rechtuit op het harde en zachte....daar begin je mee.
En ik zou beginnen met een dierenarts in plaats van een osteopaat,maar dat is mijn mening.
Sterkte met je mooie paard!
ProudJustify schreef:Misschien "gewoon" verstapt in de wei met gek doen of zo.
Als dit het geval is dan zou het in de komende dagen moeten verbeteren.
Die van mij heeft
dit laatst 2 keer kort achter elkaar gehad en bij de 2e keer toch maar even laten scannen maar niks aan de hand.
Dus inderdaad even een paar dagen aankijken en als het niet verbeterd toch even de DA laten komen
AlphaDaemon schreef:Ik zou oppassen met een klein stukje wei afzetten. Want dan heb je kans dat hij juist korte sprintjes gaat trekken en door het vele stoppen / snel draaien kan je de boel verergeren. Dan zou hij beter op een lang stuk kunnen rennen. Als hij 24/7 buiten staat dan zou dat rennen ook wel mee moeten vallen, toch?
Koper schreef:AlphaDaemon schreef:Ik zou oppassen met een klein stukje wei afzetten. Want dan heb je kans dat hij juist korte sprintjes gaat trekken en door het vele stoppen / snel draaien kan je de boel verergeren. Dan zou hij beter op een lang stuk kunnen rennen. Als hij 24/7 buiten staat dan zou dat rennen ook wel mee moeten vallen, toch?
Dit. Bochten is belastender dan rechtuit lopen. En het werkt ook niet mee als hij zich mentaal heel druk maakt omdat hij bij voorbeeld naar zijn vriendjes wil. Zo lang andere paarden 'm niet opjagen en hij niet slechter gaat lopen zou ik 'm er gewoon bij laten.
En ja, een paard kan een peesprobleem hebben zonder dat je dat aan de buitenkant kunt voelen. Maar als je osteopaat al aangeeft dat het bij de schouder zit dan verwacht ik eigenlijk niet dat het een pees is. Hoe voelen de spieren bij de borst? Schouder- en borstspieren staan met elkaar in verbinding.
Koper schreef:Ze zal er wel een reden voor hebben om eerst de spieren bij de schouder los te maken maar het klinkt mij alsof de stijfheid in de schouder eerder een gevolg is van de blokkade in de wervels dan andersom. Maar goed, eerst het gevolg aanpakken is ongetwijfeld nuttig als de osteo dat zegt.
Wanneer komt de osteopaat terug?
geerke schreef:misschien gewoon eens fotos laten maken?Of uitverdoven?Of beiden?