Hebben jullie tips om een paard losser te maken in zijn schouders? Onder het zadel of op een andere manier.
Hieronder wat achtergrond waar mijn vraag vandaan komt:
Sinds een tijdje loopt het paard waar ik op rij onregelmatig. Het is niet kreupel te noemen maar het voelt in ieder geval niet goed. Mijn instructrice en ik denken dat het vanuit zijn schouder komt. Begin april komt er een ostheopaat naar kijken, daarna wil ik nog een zadelmaker erbij halen om te kijken of het zadel geen problemen geeft.
Tot die tijd wil ik hem wel zo veel mogelijk soepel houden. Als ik hem nu stil zet dan wordt hij alleen maar stijver en ik denk niet dat dit het herstel bevordert. Hij is altijd al wel een stijve hark is geweest namelijk, dus een beetje soepel houden is niet verkeerd denk ik

Ik vind het lastig omdat ik niet weet of wat ik doe het beste is voor hem op dit moment. De onregelmatigheid is ook niet zo aanwezig dat je het echt kreupel kan noemen. Tijdens het rijden loopt hij rechtsom heel scheef. Hij duwt zijn achterhand naar binnen toe, bijna alsof hij in travers loopt. Als ik hem 'help' om rechter te lopen dan is de onregelmatigheid op de rechterhand minder.
Ten slotte goed om te weten dat het niet mijn paard is, de eigenaar laat mij heel vrij waar ik super dankbaar voor ben

Ben benieuwd naar jullie tips