Ik ben aan het rondkijken voor andere hoefschoenen, mijn huidige passen niet (meer) ideaal en ik moet gemiddels 4x per buitenrit afstappen omdat ze me om de oren vliegen.
Nu zag ik op internet de Dallmer Combi Clog's. Dit is een schoen waar je een ijzer(traditioneel of kunststof) onder kunt laten zetten. Mij lijkt dit echt ideaal, zo slijt de onderkant van de schoen niet, want je kunt de (kunststoffen) ijzers gewoon vervangen als ze eraan toe zijn, en mijn paard kan toch lekker met blote voeten blijven lopen.
Heeft er iemand ervaring met deze schoenen? Ik kan er vrij weinig over vinden..
dingogirl
Geplaatst: 16-03-17 16:38
heb je al op de site van hoofwear gekeken? daar staat ook info over deze hoefschoen. ik weet niet welke schoenen je nu hebt maar de renegade (viper) is ook een hele fijne schoen.
Zyffah
Geplaatst: 16-03-17 21:12
Zijn deze open bij de straal? zo ja moet je wel heel veel van de hoefwand afhalen om de straal de grond te laten raken met die dingen aan. En dan loopt ie natuurlijk niet meer goed zonder schoenen aan.
Ik heb hier destijds over gechat met zo'n hoefschoenensite, weet even niet meer welke, maar die waren uitgesproken negatief over deze hoefschoenen omdat ze ze heel snel verliezen. Ze hadden ze uitgebreid getest maar niet opgenomen in hun assortiment omdat ze niet achter dit product konden staan. Ik heb ze dus maar laten schieten. De Renegade Vipers schijnen inderdaad wel echt top of the Bill te zijn, zodra mijn pony hoefschoenen nodig heeft, neem ik die waarschijnlijk.
Uiteraard heb ik op hoofwear gekeken, dit is ook de enige NL site waar dat kleine beetje informatie opstaat. Echter gaat dit meer over het ontstaan van het merk dan over de daadwerkelijke schoen, en zoek ik dan ook meer informatie cq ervaringen.
Zyffah;
Nee zover ik kan zien zijn deze niet open. Lijkt me sowieso omhandig, want dan heb je dus nog het probleem dat je paard gevoelig loopt als hij op stenen stapt.
Shalimar;
Hmm dat klinkt niet zo best inderdaad. Ik wordt echt knettergek van het verliezen van mijn schoenen Mijn paard kan echt niet zonder schoenen en ijzers is geen optie, net zoals kunststof(plak) beslag. Echt vreselijk onhandig. Ik kan eens kijken naar de Renegades, wellicht is dat het proberen waard. Momenteel heb ik de Cavallo Trek, maar dat is dus echt niks want ik heb het idee dat ze te ruim zijn aan de bovenkant waardoor ze dus uitfloepen. Achter heb ik dit probleem niet, maar kan hij nu redelijk goed zonder schoenen(deze zijn ook versleten dus moet wel haha).
Is het niet een idee om een pasconsult te doen bij een Hoefschoenen passer? Dan kun je verschillende uitproberen en heb je ook meteen de goede maat. Bv. Rianne Dekker of hier staan er ook wat: http://paardenhoeven.info/blog/2015/11/02/hoefschoenen/
Tilmar
Geplaatst: 20-03-17 10:44
Ik heb ook sinds kort Renegades, bevallen goed!
Gaan super makkelijk aan en uit, dat vind ik heel fijn.
Ik ga de dallmar weer bij equitana bekijken en als het goed is kopen (afhankelijk van prijs daar). Heb 2 jaar terug al een leuk informatief gesprek gehad. Of schoenen goed gaan passen is afwachten maar weer ook. Ken ook iemand die dus iedere keer rondvliegende schoenen had met de renegades. En wil geen volledig dichte hoefschoenen.
Ik ga binnenkort ook eens bij mijn hoefsmid navragen, die heeft in het verleden samen gewerkt met een hoefschoenen dealer, dus weet er wellicht ook wat vanaf!