Ervaringen duo protection

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Ervaringen duo protection

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 22:19

Iemand ervaringen met dit product? Werkt het echt zoals ze aangeven?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:08

Ik gebruik het nu zo'n 2 jaar en ben er tevreden over. De hoeven van mijn paard brokkelde echt heel erg af. Sinds ik duo protection gebruik is het voor 70 a 80% verbeterd. Ik doe het zo'n 1x in de 1 a 2 weken op in de winter. In de zomer 1 a 2x per week. Ik maak meestal wel de hoeven van tevoren nat.

Soms gebruik ik het ook op erg uitgedroogd leer en dat werkt ook goed. En als ik mijn laarzen / jodhpurs er mee insmeer blijft mijn kat er aan likken :9

plutolover

Re: Ervaringen duo protection

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:11

Hier ook goede ervaringen. Hoeven van me paard zien er veel beter uit.

1 nadeel met t koude weer wordt t vet hard ipv vloeibaar. En dan is t minder makkelijk om op te smeren. Iemand tip?

Heb ook de supliment gegeven voor honden. Duo dog heet dat. Me honden vonden t heerlijk, vacht ging meer glanzen enz

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:48

plutolover schreef:
Hier ook goede ervaringen. Hoeven van me paard zien er veel beter uit.

1 nadeel met t koude weer wordt t vet hard ipv vloeibaar. En dan is t minder makkelijk om op te smeren. Iemand tip?

Heb ook de supliment gegeven voor honden. Duo dog heet dat. Me honden vonden t heerlijk, vacht ging meer glanzen enz

Ja dat hard worden is idd vervelend. Gebruik daar een losse harde kwast voor, dat gaat redelijk.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:26

Ik zie dit nu op Facebook langskomen en vraag me af of dit zo goed is als de reacties, iemand hier negatieve ervaring mee?
Wel gek idee.. vet van overleden paarden op je paard z'n hoeven smeren...

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:29

Ik heb het toevallig gisteren besteld en ga het morgen voor het eerst gebruiken.
Bij mijn vorige paard heb ik een hele poos ook manenvet gebruikt en was daar erg tevreden over.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:33

Is dit een beetje vergelijkbaar met manenvet? Daar heb ik hele goede ervaringen mee, ben wel benieuwd of dit ook zo goed werkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:47

mariekerocky schreef:
Is dit een beetje vergelijkbaar met manenvet? Daar heb ik hele goede ervaringen mee, ben wel benieuwd of dit ook zo goed werkt

Het is Ind vergelijkbaar met manenvet.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:21

Ik ben er positief over. De hoeven lijken sterker te worden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:32

Duo protection heet tegenwoordig duo hoef.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 22:34

Ik heb het inmiddels al een aantal weken in huis, en moet zeggen ik vind fantastisch.
Werkt super goed, en mijn paard had scheurtjes in de hoef en die zijn gewoon weg.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:51

dan ga ik het ook aanschaffen, heb hier paardje met 3 scheuren in z'n hoef van alle droogte, ik zag zoveel positieve berichten, kost 10 euro toch?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:54

mariekerocky schreef:

Het is manenvet, met glycerine en nog wat simpele dingen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:30

Ik ben inmiddels bijna door drie potten heen in twee jaar tijd, vind het echt super spul. Smeer het op de zool en de hoefwand nadat ik met mijn shet op straat ben geweest (meestal één x per week) en dan nog een keer ter onderhoud, hoeven zijn zeker sinds ik van stal ben veranderd (andere huisvesting :) ) heel erg veranderd in de positieve zin.
Ben er twee jaar geleden mee begonnen bij mijn oude bijrijdpaard, die kwam net uit de opfok en haar hoef was heel raar afgebrokkeld in de periode daar, hoefsmid erbij en hij adviseerde om duo protection te gaan gebruiken, tot op de dag van vandaag gebruik ik het nogsteeds.

Wat betreft het hard worden van het vet in de winter, ik zet de pot even tien min in een teiltje kokend water, dan smelt het vanzelf weer. Ik giet het trouwens wel over naar een kleinere pot om het vet mooi blank te houden, omdat ik het ook voor mijn laarzen, tuig en hoofdstellen gebruik. Schoonmaken met groene zeep, droog maken en een heel klein beetje duo op een doek en vet daar twee hoofdstellen mee in.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:53

manenvet? dat ken ik niet, wat is dat?