Belmera schreef:Komt je paard nu maar een kwartiertje per dag los buiten? Dan zou ik eerst dat gaan opbouwen.
Is er een dierenarts bij geweest? Wat is het advies voor verzorging/schoonhouden van de wond?
Mijn paard had een paar jaar terug op dezelfde plek een zelfde soort wond. Ik maakte na het rijden de wond schoon met water, dan droog met een steriel gaasje en dan dermiel (honing) spray. Dit moest ik sowieso 1x per dag doen, dus leek mij het handigst na het rijden. Mijn merrie was blij dat ze weer aan het werk mocht, begon te klieren met spullen tijdens het poetsen, deed en doet ze anders nooit. Merkte ook niet dat ze last van de wond had met bewegen.
Wond is keurig genezen.
Advies v de dierenarts was al het dicht is weer rijden (het was eerst open en nu zit dat roze erover heen als laagje) maar of hij echt dicht dicht bedoelde of dicht met laagje lichte hij niet goed toe.
Wij hebben ook honingspray gekregen toen het open was hebben we het behandelt met NaCl maar dat is dus inmiddels niet meer nodig omdat het niet meer open is.
Even een foto erbij hoe het eerst was