Paard onwijs scheef in de schouders, hoe recht te maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paard onwijs scheef in de schouders, hoe recht te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:58

Door een langdurig traject van White Line disease in 1 voorhoef, is de bespiering bij mijn paard ook ongelijk geworden. Vooral in de schouders is dit goed te zien, haar gezonde schouder is zo'n 4 a 5 cm hoger dan dr aangetaste schouder.

Nu zou ik dit graag weer wat meer in evenwicht willen krijgen, maar hoe kan ik dit nou het beste aanpakken? Op dit moment staat ze al een kleine 2 maanden stil wegens gebrek aan zadel, dus op dit moment kan ik vooral vanaf de grond met haar werken, of zonder zadel.

Alle tips zijn welkom!!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Paard onwijs scheef in de schouders, hoe recht te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:41

Ke zegt het zelf al.
Werk vanaf de grond.
Rechtrichten is een mooie methode.
Marijke de jong of Marion Alblas zijn 2 namen die ik je zou aanraden eens op te zoeken.
Veel succes. Je zit voor mij iets teveel uit de richting helaas.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Paard onwijs scheef in de schouders, hoe recht te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 13:51

Mijn paard is van nature vreselijk links gebogen. Nu we wat verder met rijden waren zat het me niet lekker. Ik heb een osteopaat erbij gehaald die ook cardionaal secraal doet (schrijf het waarschijnlijk verkeerd hoor!). Die behandeling heeft voor mijn paard vreselijk goed geholpen, dus voor jou misschien ook een ideetje om een keer zo'n behandeling voor je paardje te doen naast grondwerk en recht richten.

Fish_n_Chips
Berichten: 1215
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:35

sharon2013 schreef:
Mijn paard is van nature vreselijk links gebogen. Nu we wat verder met rijden waren zat het me niet lekker. Ik heb een osteopaat erbij gehaald die ook cardionaal secraal doet (schrijf het waarschijnlijk verkeerd hoor!). Die behandeling heeft voor mijn paard vreselijk goed geholpen, dus voor jou misschien ook een ideetje om een keer zo'n behandeling voor je paardje te doen naast grondwerk en recht richten.

Bedoel je craniosacraal?

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paard onwijs scheef in de schouders, hoe recht te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:42

Om te beginnen met weer opbouwen zou ik je echt willen adviseren er een fysio bij te halen. Als er zijn duidelijke scheefheid is, dan is het heel goed in staat eens te laten beoordelen waar dat precies van komt een wat je daar het beste aan kunt doen.

rommulus

Berichten: 11522
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: gooi een emmer leeg volg het water daar woon ik :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:42

Veel pessoa werk.
De mijne is van nature ook scheef (vermoedden dat het komt omdat ie als jaarling over de stang in de trailer heeft gehangen op die schouder)
Niet te veel het zadel er op leggen zonder die leegte op te vangen (zeker niet boomloos gaan dat maakt je probleem erger hoe hard je ook traint.
Verder veel schouder oefeningen doen waarbij ze alle kanten uit moet met haar voorhand begin langzaam maar werk het rustig aan op.
Wees er waakzaam voor dat je de andere schouder niet vergeet en de mindere overbelast.