Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
2a54z6e45r6r schreef:Supervixen schreef:Bij mijn paard niks. Die is al anderhalf jaar niet meer bekapt. Hoeven zien er prima uit. Maar bij een ander paard zullen de hoeven veel te lang worden of er ontstaan andere problemen met de hoeven.
![]()
Dit is een grap hoop ik?
LadyMadonna schreef:Bij mijn paard niks. Die is al anderhalf jaar niet meer bekapt. Hoeven zien er prima uit. Maar bij een ander paard zullen de hoeven veel te lang worden of er ontstaan andere problemen met de hoeven.
Dit is een grap hoop ik?[/quote]
[/quote]PascaLeusink schreef:TerraHowrse schreef:TS, vanwaar deze vraag?
Mijn zusje doet aan hoefbekappen maar paarden in de natuur worden ook niet bekapt dus ik vraag me af waar het goed voor is.
git schreef:PascaLeusink schreef:Paarden in de natuur leven heel anders. Daar kun je onze paarden niet meer mee vergelijken. we kunnen de natuur (meestal)niet nabootsen zoals die zou zijn voor een wild paard. Eigenlijk komt het dus gewoon neer op..andere omstandigheden die vragen om andere maatregelen.
PascaLeusink schreef:Ik snap niet waar het dan aan ligt dat ze (te) lange hoeven krijgen. Het is niet zo dat hoeven veel meer slijten als ze in de vrije natuur leven.
LadyMadonna schreef:Vroeger kwam bij mijn verzorgponys nooit de smid. Als de hoeven te lang werden moesten we van de boer een "rondje dorp" doen.
Stonden super op de voeten
Supervixen schreef:Bij mijn paard niks. Die is al anderhalf jaar niet meer bekapt. Hoeven zien er prima uit. Maar bij een ander paard zullen de hoeven veel te lang worden of er ontstaan andere problemen met de hoeven.
2a54z6e45r6r schreef:Supervixen schreef:Bij mijn paard niks. Die is al anderhalf jaar niet meer bekapt. Hoeven zien er prima uit. Maar bij een ander paard zullen de hoeven veel te lang worden of er ontstaan andere problemen met de hoeven.
![]()
Dit is een grap hoop ik?
Ashkerlon schreef:PascaLeusink schreef:Ik snap niet waar het dan aan ligt dat ze (te) lange hoeven krijgen. Het is niet zo dat hoeven veel meer slijten als ze in de vrije natuur leven.
Vergeet niet dat paarden in het wild vaak veel kilometers afleggen.
Onze tamme paarden staan vaak op stal, dus geen slijtage en veel groei