Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:Ik weet niet of het hetzelfde is.
Maar ik heb vroeger een merrie gehad die ook bij steigeren achterover over een hek is gevallen.
Bij haar zag je dat ze met het achterbeen in draf even een fractie in de lucht bleef hangen, en je zag de knieschijf ook van zijn plaats komen.
Volgens de veearts was het een losse knieschijf,
dit speelt wel al dik 18 jaar geleden dus het hele precieze verhaal weet ik niet meer hoor,sorry.
De hoefsmid moest mijn merrie toen "binnendoor" bekappen om zo de druk van de knie af te halen.
en ik moest haar op grote volte longeren om de spieren en banden rondom de knie sterker te maken zodat ze boel beter op zijn plek bleef.
Ik weet nog dat het stappen en draven was en ik meende iets van 10 minuten per keer..
Ik heb destijd geen supplementdn gebruikt, dat was in die tijd eigenlijk nog helemaal niet zo in als dat je tegenwoordig ziet.
En ik moet heel hard nadenken hoe lang het eigenlijk duurde voor ik er weer op kon, meende dat dat na een maand of drie was.
Helaas is mijn paard enige tijd later aan een andere ziekte overleden,dus weet niet hoe dat uiteindelijk verder was gegaan wat beteft de knieën.
No_No schreef:Ach jeetje.. Wat vervelend zeg!
Wat heeft je dierenarts verder geadviseerd? Ik vind het persoonlijk wat raar dat hij na de val de klachten met de knieen heeft gekregen. Komt het probleem nu niet uit het kruis/bekken van het paard? Dat is iets wat het eerst in mij op komt, zeker omdat het pas na de val ontstaan is.
Normaal gesproken is veel rechtuit stappen erg goed voor slechte knieen.
Supplementen voor een betere smering van de gewrichten.
Zijn er al foto's gemaakt? Hoe oud is het paard?
.No_No schreef:Het is dus nog niet zo lang geleden gebeurt?
No_No schreef:Ik zou toch een goede osteopaath er bij halen denk ik.
Als het dier door de val zijn rug geblesseerd heeft en daardoor gaat ontlasten (dus gaat compenseren) zullen er ergens anders klachten kunnen ontstaan.
Ik vind het raar dat het paard tot de val geen problemen met de knieen heeft gehad.
Is de sprong inmiddels alweer slank?
.