hoefschoen/maat "probleem"

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tieme

hoefschoen/maat "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-16 13:15

Ik heb op dit moment old macs g2 maar die beginnen een beetje op te raken. mn bijrijdster krijgt ze ook niet aan. ze gaan met 3 riempjes dicht en dat is net iets te moeilijk en lukt haar ook niet goed met haar reuma. (iets oudere dame).
ik ben dus op zoek naar nieuwe die ook makkelijk aan gaan. nu raadde ze me de equi fushion aan of de cavallo's. maar probleem: de maat. zn hoeven zijn 16 /16,5 cm breed en dat gaat ws niet of net niet passen. de bekapper was er vandaag en die raadde ook aan om een paar maanden te wachten. hij is aan het proberen de flares uit de hoeven te krijgen. zn hoeven zouden dan misschien een halve cm kleiner uit gaan vallen maar dit proces kon wel maanden gaan duren. als ik nu passende schoenen zou vinden dan konden die over een paar maanden gaan draaien. zal dat zo snel gaan met een 1/2 cm verschil??
ik zit nu te twijfelen. ik moet nu schoenen hebben maar ze zijn aan de prijs dus ik heb geen zin om over een half jaar weer andere te moeten kopen. aan de andere kant denk ik: ik bestel gewoon cavallo's in 16 cm breed en kijk of ze uberhoupt passen en ik neem de gok....

andere ideeen?

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: hoefschoen/maat "probleem"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 13:38

Die halve cm is aan de onderkant van de hoef. De goed groeit in optimale omstandigheden 1 cm per maand maar in de winter langzamer. Het wegwerken van die flare kon wel eens makkelijk een half jaar duren. Mij is het gelukt in dat tijdsbestek met wekelijks vijlen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 23:40

Het weghalen van flares is niet iets dat zo heel lang kan/mag duren hé.

Zaterdag 09 mei 2015 Clinic schrik en stress training,te Heeze nabij Eindhoven. Er zullen een 7 tal paarden behandeld worden, elk met hun eigen probleempjes. Er zijn nog een paar plaatsen als toeschouwer beschikbaar, deze Clinic zal een ganse dag duren, voormiddag een theoretische benadering, namiddag het praktijk gedeelte.
Deelname prijs 20 euro/pers. iedere deelnemer/toeschouwer krijgt ook een uitgebreide gedrukte cursus tekst.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 22:37

De cavallalos 4 vallen iets groter dan de maattabel aangeeft, je hebt kans dat de simple of trek regular in maat 6 best past.

Kijk voor TREC instructrie en trainingen op onze website http://www.trec-training.nl

Hoefschoenmaatje, passervice voor hoefschoenen, stuur PB voor meer info

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie