aeolusnr1 schreef:Als ik de antwoorden hier op "bokt" lees dan zie ik heel dikwijls dat er gesuggereerd wordt dat er medisch iets niet in orde zou zijn, dat het paard ergens pijn heeft, dat er foto's genomen moeten worden, dat er een osteo langs moet komen, .....
Voor mij is dit allemaal wel mogelijk, maar uit ondervinding zie ik toch heel vaak dat de fout niet bij het paard maar bij de verzorger/ruiter gezocht moet worden.
De manier waarop je de dingen vraagt, hoe je het doet, of er wel een connectie met het paard aanwezig is, of er wederzijds respect en vertrouwen is, en wat het meest belangrijke is, is wie de leider van dat kleine groepje is, ziet het paard de ruiter wel als leider ?????
Zoek goede instructie of een Trainer, die kan jou dan perfect ter plaatse helpen en moest er dan toch een andere oorzaak aan de basis liggen dan zal zo'n professional dit ook wel opmerken en kan je verder zoeken.
Bedankt. Ik weet niet hoe het zit tussen de eigenaresse en haar paard, ik heb het paard namelijk nooit gezien en weet dus ook niet hoe het zit met het respect etc. Ik vind het wel opvallend dat het paard ontzettend braaf is met alles, alleen met hoefjes krabben lopen ze met problemen aan. En dan eigenlijk alleen maar de achterbenen. Dat lijkt me toch wel eerder een reden dat er wel iets medisch is, wat vindt u/jij?