Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-16 14:45

Dat kan ook nog natuurlijk :D
Ik wil gewoon alles zwart, niks opvallends, geen kleur. Vreselijk. Maar ik ga er niet moeilijk over doen als deze horserunners echt zo goed gaan zijn als beloofd :)

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:28


Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:30

Bijna, 8 oktober :) Ik ga een set van 2 bestellen.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:43

Oja, inderdaad, het staat er ook best met grote letters :D

Zoals ik het nu begrijp komt er (in eerste instantie) een maat die je op de hoef kunt aanpassen. Maar ik zie nog niet zo voor ogen dat dit bij elke hoef gaat werken, je bent toch beperkt door de werking van de inkepingen van de clips ed.

Maar goed, het is dan ook een product in ontwikkeling.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:46

Chouchou schreef:
Bijna, 8 oktober :) Ik ga een set van 2 bestellen.
Hopelijk komen ze snel aan het benodigde bedrag om ze te gaan produceren. Slim van ze om het zo te doen.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 23:06

Ik snapte het "one size" ook niet zo, maar ik heb het nagevraagd en heb antwoord gekregen van iemand die in het testteam zit. Zij zegt dat ze wel gewoon in verschillende maten komen (zoals in de maattabel op de website staat), de one size slaat op dat de hele set één maat is, niet verschillende maten voor verschillende voeten. De lengte snij je dan zo nodig zelf bij en de breedte is aan te passen door de verstelbare clips. Je kiest de juiste maat aan de hand van de breedte die je nodig hebt.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 09:18

Duidelijk, maar toch ben ik benieuwd hoe dit in de praktijk werkt. Als ik bij een van onze paarden kijk, is het verschil tussen voor en achter behoorlijk groot. Maar dan kun je natuurlijk ook twee sets met verschillende maten kopen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 12:27

Dan bestel je inderdaad 2 sets van 2 stuks in de maten die je nodig hebt. Ik wil nog steeds meer weten voordat ik mee ga doen met de Kickstarter actie. Ik heb nu nog een beetje het gevoel dat je blind wat gaat kopen, er zijn nog heel wat vragen niet beantwoordt.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:31

Ik ga dit even volgen. Die van ons staat nu nog van voren op ijzers, van achteren gebruiken we inmiddels hoefschoenen. Ben hier erg over te spreken, maar dit concept ziet er eigenlijk zo bedrieglijk simpel uit, dat het het overwegen waard is! Ben heel benieuwd naar de ervaringen straks!
Ik ben nog wel aan het bedenken wat ik vind van de stickers die continu op de hoeven zitten.

Azmay

Berichten: 17991
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:36

Ik moet zeggen dat de prijs me reuze mee valt, als mijn paarden behoefte zouden hebben aan hoefschoenen zou ik deze zeker proberen :j

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 14:15

Het is een stuk minder (zelfs 4 stuks) dan wat ik voor 4 hoefschoenen betaald heb. En het lijkt me makkelijker en sneller. Geen risico op schuren, geen geklooi meer met wel of niet zooltjes erin. Geen vieze schoenen meer onder de kraan schrobben (de horserunners kun je volgens mij zó afspoelen en klaar en dat is zelfs niet noodzakelijk om te doen).

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:23

Ik hou deze ontwikkelingen al een tijdje in de gaten, ga zeker ook bestellen! Gewoon een set van 2 om mee te beginnen maar ik weet alleen niet heel goed hoe ik de hoeven moet opmeten :o Dus dat is het enige waar ik mee zit en ik denk dat de rest van de info mbt de maten enzo op 8 oktober wel op de website staat :)

Alleen.. Ik weet niet hoe kickstarters werken.. Dus als ze hun doel niet halen, krijg je je geld terug? Of betaal je pas als ze in productie gaan?

Anoniem

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:27

Interessant, ik had ze al eens ergens voorbij zien komen en ben erg benieuwd naar de praktijkervaringen. Wel vraag ik me af hoe dat in praktijk werkt met het klittenband op de hoef: als een hoef groeit, dan komt dat klittenband steeds lager te zitten en wordt dat er door de bekapper/smid ook steeds meer afgevijld. Blijf je dus steeds klittenband erbij plakken?

MarliesR

Berichten: 3290
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:35

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit in de praktijk straks gaat werken. Ik vind het een mooi concept in elk geval. Het haalt een aantal nadelen van hoefschoenen weg. Ik ga de ontwikkeling zeker even in de gaten houden!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:45

Wat een leuk concept!
Hier een trekpaard met super goede en harde hoeven, maar als ze op buitenrit op een scherp steentje trapt ontwikkelt ze direct een hoefzweer erdoor, voor buiten zou dat dan wel ideaal zijn, zeker omdat hoefschoenen niet zo handig zijn bij een dergelijk paard.

hoeveel staat de dollar nu? zijn ver ook verkooppunten in nederland of belgie?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:46

Dit zou echt een uitkomst kunnen zijn voor brokkelhoefjes en paarden die in de blub staan waarbij de ijzers verdwijnen. Ik ben wel benieuwd hoe je de plakkers moet verwijderen wanneer de hoef is gegroeid. Het is nogal een oppervlak en je wilt natuurlijk niet de hoef beschadigen. En heb je geen kans dat het op den duur de hoefwand verzwakt? En ik ben ook benieuwd hoe stroef het materiaal is, vaak is kunststof beslag te stroef voor paarden die de voet wat wegdraaien tijdens het lopen.

Dat ze zo licht zijn is wel een groot voordeel. Is weer minder belasting voor de pezen!

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:01

Weet iemand of ze ook voor de kleintjes (shetten,mini's)op de markt komen?

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:16

Interessant concept, dit volg ik even. Ik ben niet zo'n pionier dat ik t direct ga proberen, maar wil de ervaringen wel eens horen. :)
Ik ben wel benieuwd naar de grip in het terrein/op gras/ etc ermee.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:28

Minimus schreef:
Ik hou deze ontwikkelingen al een tijdje in de gaten, ga zeker ook bestellen! Gewoon een set van 2 om mee te beginnen maar ik weet alleen niet heel goed hoe ik de hoeven moet opmeten :o Dus dat is het enige waar ik mee zit en ik denk dat de rest van de info mbt de maten enzo op 8 oktober wel op de website staat :)

Alleen.. Ik weet niet hoe kickstarters werken.. Dus als ze hun doel niet halen, krijg je je geld terug? Of betaal je pas als ze in productie gaan?

Voor de maat moet je de breedte van de hoef weten. Meet het breedte deel van de hoef in mm en dan kan je in de tabel zien welke maat je nodig hebt. De lengte snij je indien nodig zelf nog bij. En je krijgt inderdaad je geld terug als het doel niet wordt behaald, maar heb er zelf wel vertrouwen in dat ze hun doel halen!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:04

Dat met het bekappen en plakkers is mij nog een vraag. Hoe gaat dat? Kun je de plakkers er weer makkelijk afhalen? En wat gaan nieuwe kosten?
Het lijkt mij voor op de straten ideaal namelijk.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 16:05

Nee chouchou, je krijgt je geld niet "terug"... Kickstarter werkt zo: je geeft aan welk bedrag je wilt sponsoren. Daarvoor kies je dus het "pakket" uit welke je wil. Er wordt nog helemaal geen geld van je rekening gehaald. Pas als ze het eindbedrag redden en ze de horserunners dus kunnen laten maken, wordt het geld van je rekening gehaald. Als ze het eindbedrag niet halen, wordt er dus helemaal geen geld van je rekening gehaald. Het is een veilig systeem, ik doe al een paar kickstarter acties mee en tot nu toe is alles gehaald. Maar dat is per product afwachten natuurlijk.
Hoe meer mensen meedoen, hoe groter dus de kans dat ze het eindbedrag halen en de horserunners kunnen laten produceren. Vooral delen op facebook etc dus!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 16:07

Er werd gezegd dat ze bezig waren met het ontwikkelen van een veilige lijm (voor het klittenband), dus ik neem aan dat het veilig gaat zijn voor de hoefwand. Het zal ook te verwijderen moeten zijn, voor als je inderdaad het klittenband wilt verplaatsen. En dat zijn nou precies vragen die ik beantwoordt wil zien voordat ik meedoe aan de kickstarter actie.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 16:11

Duhelo schreef:
hoeveel staat de dollar nu? zijn ver ook verkooppunten in nederland of belgie?


De dollar veranderd natuurlijk per dag. Pas als ze het eindbedrag gehaald hebben, is het interessant wat de dollar op dat moment doet, omdat dat het moment is dat ze jouw geld krijgen. Of er verkooppunten gaan komen in NL of Belgie weet ik niet, de eerste horserunners worden pas zomer 2017 geleverd aan de kickstarters, als ze het eindbedrag halen. Pas daarna gaat de "gewone" productie in gang, het zal dus even duren denk ik voordat er hier in de buurt verkooppunten komen. Maar ze komen uit Oostenrijk, niet heel ver dus.

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:38

Ho, dubbelppst
Laatst bijgewerkt door Minimus op 27-09-16 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:40

Chouchou schreef:
Minimus schreef:
Ik hou deze ontwikkelingen al een tijdje in de gaten, ga zeker ook bestellen! Gewoon een set van 2 om mee te beginnen maar ik weet alleen niet heel goed hoe ik de hoeven moet opmeten :o Dus dat is het enige waar ik mee zit en ik denk dat de rest van de info mbt de maten enzo op 8 oktober wel op de website staat :)

Alleen.. Ik weet niet hoe kickstarters werken.. Dus als ze hun doel niet halen, krijg je je geld terug? Of betaal je pas als ze in productie gaan?

Voor de maat moet je de breedte van de hoef weten. Meet het breedte deel van de hoef in mm en dan kan je in de tabel zien welke maat je nodig hebt. De lengte snij je indien nodig zelf nog bij. En je krijgt inderdaad je geld terug als het doel niet wordt behaald, maar heb er zelf wel vertrouwen in dat ze hun doel halen!


Citaat:
Nee chouchou, je krijgt je geld niet "terug"... Kickstarter werkt zo: je geeft aan welk bedrag je wilt sponsoren. Daarvoor kies je dus het "pakket" uit welke je wil. Er wordt nog helemaal geen geld van je rekening gehaald. Pas als ze het eindbedrag redden en ze de horserunners dus kunnen laten maken, wordt het geld van je rekening gehaald. Als ze het eindbedrag niet halen, wordt er dus helemaal geen geld van je rekening gehaald. Het is een veilig systeem, ik doe al een paar kickstarter acties mee en tot nu toe is alles gehaald. Maar dat is per product afwachten natuurlijk.
Hoe meer mensen meedoen, hoe groter dus de kans dat ze het eindbedrag halen en de horserunners kunnen laten produceren. Vooral delen op facebook etc dus!


Thanks voor de info!
Alleen de breedte? Niet de lengte?[/quote]