Megasus horse runners... jouw mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:20

Je kan bij veel banken gratis een prepaid creditcard aanvragen. Je laadt dat ding op voorhand op door er geld op te zetten, en dan kun je hem gebruiken als creditcard, maar enkel voor het bedrag dat er op staat.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-16 21:14

En anders wordt het wachten tot ze op de markt zijn. Dit is alleen voor de productie van de eerste exemplaren.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 00:04

Eindelijk de tijd gehad om de nieuwe informatie op hun website te lezen. Ziet er goed uit en ik ga zeker aan de kickstarter actie meedoen! Ik hoop vele met mij, omdat in ieder geval 100.000 euro gehaald moet worden.

Anoniem

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 00:58

Het ziet er goed uit. Ik ben geneigd om ook mee te doen, alleen al uit nieuwsgierigheid of het echt zo goed gaat werken als wordt gezegd. Hoefschoenen aantrekken vind ik altijd zo'n rotwerk. Dit lijkt me sneller en makkelijker gaan nadat je de voorbereiding klaar hebt.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 07:51

Ik heb de kickstarter ook in mijn agenda staan. Ben toch wel erg benieuwd. Zie het voor beide paarden wel zitten.
Mijn oude paard zou ik dan (weer) van de ijzers af halen. Dat gaat altijd goed maar ze slijten dan toch net te snel met al die km's die we buiten maken.
Voor mijn jonge paard zou ik het vooral voor grip in het spring en cross parcours willen en als extra bescherming tegen stenen in het cross parcours omdat hij iets gevoelige voeten heeft.
Maar dan begin in met 1 setje en moet ik dus kiezen voor 1 paard. Ik wil wel eerst zien of het ook echt werkt.

*edit* hmm zie dat ze zelf zeggen dat ze zich richten op recreatieve ruiters. Dan durven ze dus nog niet te zeggen dat ze blijven zitten in een cross (wat ik ook snap). Dan zou ik ze eerst eens een winter seizoen proberen. Maar dan zijn ze geen oplossing voor mijn jonge paard.

En inderdaad die kleur :')

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 08:46

Ik val even binnen. Ziet er een leuk initiatief uit, die Runners.
Heb het hele topic doorgelezen en het lijkt me een leuk alternatief voor ijzers en hoefschoenen. Makkelijk aan te trekken, geen schuurplekken, niet duur, ... Ik vind het ook gewoon goed dat hier 'onderzoek'naar gevoerd wordt, of het nu een succes wordt of niet.

Het leek me dan ook een goed idee om ze te steunen en een paar te bestellen, het enige wat me tegenhoudt is de levensduur zeg maar. Drie à zes maanden, dat is niet lang... Hoefschoenen zijn minstens dubbel zo duur maar gaan wel een aantal jaar mee en zijn dus wel een stuk voordeliger. Moeilijk :\

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:35

En dan zit ik nog met iets. De Kickstarter begint over 4 dagen en duurt een maand. Stel dat het nodige bedrag verzameld is en productie begint, dan duurt het vast nog wel een tijd voor je ze krijgt?

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:47

Katyatje schreef:
En dan zit ik nog met iets. De Kickstarter begint over 4 dagen en duurt een maand. Stel dat het nodige bedrag verzameld is en productie begint, dan duurt het vast nog wel een tijd voor je ze krijgt?

Ik heb geen eigen paard, dus geen interesse in de runners, maar wil hier wel even op reageren.

Dit is het nadeel van een kickstarter. Je weet niet wanneer je je product geleverd krijgt. Lees je goed in en krijg daarmee een inschatting van de betrouwbaarheid van het bedrijf.

Mijn vriend heeft zo'n 4 jaar geleden ook an een kickstarter meegedaan en heeft zijn product nog niet en hoopt er ook niet meer op. Het bedrijf liep tegen problemen aan in de productie, hebben na de eerste serie (vriend zat in groep nr 3 of 4) een verbetering gemaakt, deze ook nog gedeeltelijk geproduceerd en toen bleek het geld van de kickstarter op.

Het hoeft niet overal zo te gaan, het gaat ook vaak goed. Maar: stel alle vragen die je hebt en sta erop dat die beantwoord worden. Vraag bijvoorbeeld ook na hoe/waar/wanneer de productie gepland is en een goede kickstarter geeft je ook inzicht in de budget-planning. Het is niet erg als ze wat winst maken, je begroting valt altijd hoger uit en in het geval van ingeschatte winst is er dus budget over om de extra kosten op te vangen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 09:52

Ik zou graag mee willen bestellen maar ik twijfel echt aan de duurzaamheid.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:38

Katyatje schreef:
En dan zit ik nog met iets. De Kickstarter begint over 4 dagen en duurt een maand. Stel dat het nodige bedrag verzameld is en productie begint, dan duurt het vast nog wel een tijd voor je ze krijgt?


De verwachte levering is juli 2017

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 14:04

mirriezz schreef:
Katyatje schreef:
En dan zit ik nog met iets. De Kickstarter begint over 4 dagen en duurt een maand. Stel dat het nodige bedrag verzameld is en productie begint, dan duurt het vast nog wel een tijd voor je ze krijgt?

Ik heb geen eigen paard, dus geen interesse in de runners, maar wil hier wel even op reageren.

Dit is het nadeel van een kickstarter. Je weet niet wanneer je je product geleverd krijgt. Lees je goed in en krijg daarmee een inschatting van de betrouwbaarheid van het bedrijf.

Mijn vriend heeft zo'n 4 jaar geleden ook an een kickstarter meegedaan en heeft zijn product nog niet en hoopt er ook niet meer op. Het bedrijf liep tegen problemen aan in de productie, hebben na de eerste serie (vriend zat in groep nr 3 of 4) een verbetering gemaakt, deze ook nog gedeeltelijk geproduceerd en toen bleek het geld van de kickstarter op.

Het hoeft niet overal zo te gaan, het gaat ook vaak goed. Maar: stel alle vragen die je hebt en sta erop dat die beantwoord worden. Vraag bijvoorbeeld ook na hoe/waar/wanneer de productie gepland is en een goede kickstarter geeft je ook inzicht in de budget-planning. Het is niet erg als ze wat winst maken, je begroting valt altijd hoger uit en in het geval van ingeschatte winst is er dus budget over om de extra kosten op te vangen.


Dit is echt een uitzondering gelukkig. In de Kickstarter actie wordt aangegeven wanneer je je product kan verwachten als het bedrag gehaald wordt. Volgens mij geven ze het nu al op de website ergens aan.
Het "is niet erg als ze winst maken"... :') Dat is heel normaal, daarmee worden dan extra items gefinancieerd. Heb je ervaring met deze ene Kickstarter actie? Ik loop al een tijdje mee in de acties en eerlijk, ik hoef helemaal geen details over het productie- of budget plan. Ik wil alleen weten wat er aan bedrag gehaald moet worden (dat wordt bijgehouden, krijg je e-mails over en kun je bij Kickstarter altijd zelf opzoeken) en wanneer ik mijn product kan verwachten. Ik vind je erg moeilijk doen := maar ok, na één zo'n nare ervaring begrijp ik dat van jouw kant ook wel. Maar echt waar, dat is echt een uitzondering. Daar hoeft niemand zich door af te laten schrikken.

Edit: Delphi2 geeft al aan wat er op de website staat!

Katyatje

Berichten: 1862
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:12

Ik ga er nog een keer goed over nadenken. Hetgeen mij dus het meeste dwars zit momenteel is dat de runners niet erg lang zouden meegaan. Anderzijds, door het idee nu te steunen kunnen ze de runners in de toekomst misschien slijtvaster maken. En ik zou het sowieso wel leuk vinden om bij te dragen aan iets wat ik wel belangrijk vind, zijnde alternatieven voor hoefijzers.

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:18

Nu las ik net weer dat die 3 tot 6 maanden zou zijn bij 24/7 gebruik.. maar dat lijkt me niet toch?
Dat postte iemand bij de reacties maar ik had t anders geïnterpreteerd.. ik dacht 3 tot 6 maanden afhankelijk van hoeveel je rijdt en de ondergrond

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 16:31

De Horserunners zijn 3-6 maanden te gebruiken, afhankelijk van hoeveel je ze gebruikt. Ik denk dat ik er langer mee zou doen, aangezien ik ze maar echt af en toe er onder zou doen. Maar iemand die ze steeds 24/7 onder doet, zal er maar 3 maanden mee kunnen doen. Zo lees ik het. In het Engels en in het Duits.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:43

Gamblerscup: ik heb deze ervaring en inderdaad, het is niet zo dat het heel gebruikelijk is dat een kickstarter zo enorm faalt.

Ik heb zelf ervaring met productie en voorbereiding daarvan en weet dat je wel iets van ervaring nodig hebt voor goede productie van bepaalde dingen. Vandaar dat ik persoonlijk wel naar die dingen kijk.

Het geeft je gewoon iets meer zekerheid als je naar die dingen vraagt. Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar het kan een bepaalde twijfel wegnemen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 19:59

Als het maar 3-6 maanden is dan lijken mij gewone hoefschoenen op den duur goedkoper. Dit zal hun product wel minder aan trekkelijk maken.

Ik rij veel over asfalt en verschillende soorten ondergrond. Als ik zo lees zullen deze dan bij mij maar 3 maanden meegaan.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 20:47

Uiteindelijk misschien wel, maar dat is ook logisch: weet je hoe duur de eerste hoefschoenen waren? (en hoe klein de keuze)
Dit is een nieuw product dus de eerste productiekosten zijn logischerweise hoog. Als het aanslaat en het wordt meer en meer geproduceerd zullen er geheid aanpassingen volgen en zal het ook wel goedkoper worden.
Wat dit product als voordeel heeft: een stuk minder moeite hoeven doen om ze onder te plakken en geen risico's op schuren, draaien en waar je nog meer tegenaan kunt lopen met hoefschoenen.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:57

Die 3 tot 6 maanden is bij 24/7 gebruik heb ik van een van de testers begrepen, dus dat is niet slecht, maar in de FAQ schrijven ze dat het afhangt hoeveel je rijdt, dus dan is het wel weer duur. geintje als je ze paar keer in de week gebruikt en ze ze gaan maar paar maanden mee. Maar het hangt natuurlijk enorm af hoe het paard loopt en op wat voor ondergronden. Bij hoefschoenen en ijzers zie je per paard ook enorme verschillen in slijtage.

Als de kickstarter niet doorgaat wordt je geld teruggestort.

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:07

Ja zit zeker veel verschil in.. bij de haflinger van m'n vriend kunnen de ijzers na 8 weken nog verlegd worden.. bij m'n draver zijn ze na 8 weken flinterdun en door gesleten.. Voor de haf durf ik deze dus wel aan.. maar voor m'n draver twijfel ik enorm..

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 15:10

Je kunt ze eerst op de Haf proberen en daarmee vergelijken met de gewone ijzers. Als dat ongeveer op hetzelfde uitkomt (of langer, of korter) kun je aan hand daarvan ook voor je draver wel inschatten of het zin heeft om uit te proberen?

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:58

Delphi2 schreef:
Als de kickstarter niet doorgaat wordt je geld teruggestort.


Bedrag wordt pas afgeschreven als de kickstarter doorgaat, dus als hun gevraagde budget niet wordt gehaald wordt er überhaupt niets afgeschreven.

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 12:44

hhmm juli 2017. Dan wordt het een proefsetje voor mijn jonkie. geen idee namelijk of ik dan mijn oude paard no net zo fanatiek rijd.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 21:44

Ik val even in.

Als ik aan het spul kan komen wil ik het best uittesten op een van mn pooooownies. :D Ben benieuwd of het klitteband het zand uit de bak en de blub uit de wei wel zo leuk vindt en dan nog wel mee wil doen met klitten.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-16 00:56

Ze beweren van wel, daar is op getest. En het testen gebeurt nog steeds.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Megasus horse runners... jouw mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 04:35

Het blijft interessant.
Zeker ook als de voetjes weer bijna aan een bekap beurtje toe zijn en wat scheef zijn afgesleten hoe ze dan klikken.