Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lianne007 schreef:Oke, ik vind het voor de paarden met zwakke en gevoelige (brokkel) hoeven denk ik wel een uitkomst. Die van mij moest op ijzers maar de hoeven waren soms zo zwak dat het ijzer amper hield.
Aan de andere kant lijkt het me wel wennen voor paarden die eerder op standaard ijzers stonden. Dit zijn ze gewend, en Bij deze met om en af doen zal het een groot verschil zijn met lopen ( gevoelig op blote voeten )
GamblersCup schreef:Er zit afdekfolie(?) bij wat zeer stevig is en zelfs reflecteertom het vuil er buiten te houden. Het is geen echt "klittenband" volgens mij, is meer dat fijne rubber klittenband. Borstel eroverheen en het is weer schoon. Water en modder zouden worden getest, het was de bedoeling dat ze zó stevig zitten dat dat allemaal geen probleem is. Maar daar is nog geen aanvullende info op gekomen.
Lianne007 schreef:Oke, ik vind het voor de paarden met zwakke en gevoelige (brokkel) hoeven denk ik wel een uitkomst. Die van mij moest op ijzers maar de hoeven waren soms zo zwak dat het ijzer amper hield.
Aan de andere kant lijkt het me wel wennen voor paarden die eerder op standaard ijzers stonden. Dit zijn ze gewend, en Bij deze met om en af doen zal het een groot verschil zijn met lopen ( gevoelig op blote voeten )
Ik denk dat de meeste paarden goed kunnen wennen aan lopen op blote voeten, zeker als het alleen om stal en weiland gaat. Vaak gaat het niet omdat ze met belasting of met harde ondergrond gevoelig zijn. Maar dat is natuurlijk de "clou" van dit ding.
Ik zit te wachten totdat het testen en verbeteren afgerond is en we antwoorden krijgen op alle vragen. Als het werkt, zou het denk ik een ideaal product zijn voor heel veel paarden en ruiters.
In de filmpjes zie ik ze alleen maar onder de voorhoeven... het heeft weinig zin als ze er niet gaan komen voor achterhoeven.
soesita schreef:Fel kleurtje is anders wel handig bij de controle of alles er nog aan hengt. (Of bij het zoeken naar de verloren voorwerpen)
lein82 schreef:Maar die plakkers op de hoef moeten er af op het moment dat je paard bekapt wordt anders zitten de "ijzers" niet meer goed lijkt me. Hoe gaat dat vraag ik me af?
Ze kunnen wel heel stevig zitten, maar dat is wel lastig met eraf halen. En dan zou ik ook willen weten of die plakkers los te koop zijn en wat de kosten daarvan dan zijn.
GamblersCup schreef:Wat de kleuren betreft en het controleren onderweg of terugzoeken (dat laatste mag eigenlijk niet gebeuren), daar heb je een punt. Maar ik rij eigenlijk liever niet voor banketstaaf
Gebruikers op dit forum: Fnanne, GoogleAdsense, Maaaarije, maiks, Tessaaa en 16 bezoekers