Al een lange tijd verzorg ik een oudere ruin. Hij heeft last van lichte atrose, maar liep altijd goed en heel graag. Alleen moesten we altijd even goed losstappen. Nu is hij al een tijdje met pensioen en wandelen we vooral en afentoe longeren. Op een gegeven moment wilde hij in de bak niet meer graag lopen. Het is best een mulle bak en verder was er niets te zien dus oke we gingen bijna niet meer de bak in en vooral buiten wandelen. Alleen opgegeven moment liep hij op stenen slecht. Vooral met rechtsvoor maar doordat hij nu meer op andere benen staat belast hij die veel meer. Dit is al een tijdje zo. Het begon met moeilijk op stenen lopen, en nu staat hij ongeveer altijd op rust met rechtsvoor en met lopen is er vooral last op stenen.
Dit is al een paar weken zo, heeft iemand een idee wat ik kan doen of een idee waardoor het komt? Ik ben niet zijn eigenaar dus kan helaas niet met hem naar de arts rijden.
Wat ik al heb gedaan: Vaker glucosamine voor atrose geven rust geven, doet al een paar weken niets behalve uit het weiland en weer naar het weiland hoeven laten bekappen
Alvast bedankt. Sorry dat het zo een lang verhaal is geworden
zit het niet eerder in de hoef?Die ontlast hij en hij loopt niet goed op de stenen?
Monieksintel
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 21:01
Bedankt voor de reacties.
De eigenaar is natuurlijk op de hoogte. Heb hem er al een paar keer bijgehaald en ook een paar keer duidelijk aan gegeven. Hij is van mening dat we het nog even aan moeten kijken.
Dat het erger wordt ben ik ook bang voor, ik zal het er nog eens over hebben met hem en dan ook over foto's. Ik zal ook wat over duivelsklauw op gaan zoeken en kijken of dit mogelijk zal zijn. Of het in de hoef zit heb ik mij ook afgevraagd, maar zolang er geen foto's komen weten we dit denk ik niet zeker. Van de week komt de hoefsmid weer en hoop dat hij iets zal zien al ben ik bang dat het toch een keer foto's worden.
Als het atrose is die erger wordt, kan er dan nog iets worden gedaan of is het dan einde verhaal?
Dat ligt er maar net aan hoe erg het is, en in welke vorm. En ook wat de eigenaar over heeft qua kosten.
Monieksintel
Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-16 21:13
Joolien schreef:
Dat ligt er maar net aan hoe erg het is, en in welke vorm. En ook wat de eigenaar over heeft qua kosten.
hmm, als ik de eigenaar van de week zie lopen ga ik denk ik even in gesprek met hem. Als het hem aan de kosten ligt kan ik voorstellen om bijvoorbeeld een deel mee te betalen. Moet ik wel even sparen, maar voor het paard heb ik dat wel over. Ik hoop dat het binnenkort over is, maar we zullen zien.
Zou er echt even een da bij halen. Kan bv ook dat hij iets ontziet vanwege de artrose en iets anders overbelast. Zo kunnen ze bv ook peesblessures oplopen.
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-09-16 20:45
Omdat het over kreupelheid gaat verplaats ik dit topic van MD naar BEH.