hoe laat ik mijn pony afvallen???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loveannelies

hoe laat ik mijn pony afvallen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 15:35

ik wil mijn pony annelies latten afvallen maar ze kan bijna niks longeren en lopen op de weg kan niet want de vrachtwagens en traktors vind ze veelte eng en ze hebben daar ggen longeerlijn en ze kan het nog niet. rijden ben ik bezig haar aan te leren. maar ze moet echt snel afvallen. ze staat ook 24 uur op de wei en kan de wei niet kleiner maken want daar ga ik niet over. wie weet hoe ik haar toch kan laten afvallen???
Laatst bijgewerkt door loveannelies op 30-08-16 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:36

loveannelies schreef:
ik wil mijn pony annelies latten afvallen maar ze kan bijna niks longeren en lopen op de weg kan niet want de vrachtwagens en traktors vind ze veelte eng en ze hebben daar ggen longeerlijn en ze kan het nog niet. rijden ben ik bezig haar aan te leren. maar ze moet echt snel afvallen. ze staat ook 24 uur op de wei. wie weet hoe ik haar toch kan laten afvallen???

Strook begrazing

xSBSx

Re: hoe laat ik mijn pony afvallen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:44

zet een kleiner stuk af, zo kan je pony zich niet helemaal vol eten, zodra het bijna kaal is doe je er weer een strook met verser gras erbij. Hardlopen met een pony is trouwens ook een idee! je moet daar voor wel op de weg... je zou eventueel op de weg proberen te gaan en dat steeds vaker doen zodat de angst bij jou pony minder word en stel haar gerust als ze bang is, als de vrachtwagen voorbij is beloon je haar. Zo laat je weten dat het goed is en dat de vrachtwagen haar niets zou doen. Mijn pony is altijd bang voor alle dieren behalve pony's die van zijn grootte zijn haha, maar we oefenen daar gewoon een beetje aan door toch de weg op te gaan. Het is het oefenen echt waard want hardlopen met je pony is echt heel leuk! als je de weg op gaat zou ik wel brede bermen opzoeken zodat je pony opzij kan springen als ze bang is.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:44

Een stukje van de wei afzetten en kaal laten eten zodat je een paddock krijgt.
Verder zou je haar beweging kunnen geven in de wei zoals bijvoorbeeld springen aan de hand, gehoorzaamheidsoefeningen etc.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:48

Een longeerlijn kopen? :Y)

Een stuk afzetten in de wei is een mogelijkheid inderdaad. Verder grondwerken. Losgooien, springen.

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:50

Ik lees even mee want ik zit met hetzelfde probleem. Mijn pony heeft namelijk artrose en dus kan ze een aantal dingen niet meer doen. Draven op harde grond is bijvoorbeeld niet handig. We rijden altijd buiten maar daar valt ze niet genoeg van af en langer rijden kan niet. Ik ken het probleem dus! :(:)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:42

Er is een centraal topic waar je zeer veel informatie kunt vinden over het laten afvallen van pony's/paarden. Ik raad je aan hier te gaan lezen en eventuele specifieke vragen te stellen.
[VS] [CENTRAAL] paarden met overgewicht