Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Horsies7 schreef:Niet zelf gaan trainen en proberen!
Slechte vacht en mager.. Heeft hij misschien cushing? Daar kunnen ze ook stijf van worden.
knollentuin schreef:Ik ga je poll niet invullen. Maat als moeder van 3 kinderen je ouders aanspreken dat het hebben van een dier verantwoordelijkheden met zich meebrengt en dat jij door je minderjarigheod daar niet verantwoordelijk voor bent, maar je ouders. Een paard dat kreupelt heeft medische zorg nodig en s ik dan lees dat het dier ook al langdurig mager is rijzen mij de haren te bergen.....
Daarom moet ik zoiets zelf bedenken, maar omdat ik ook nog geen top-paardenmens ben vraag ik advies aan de dierenarts, mijn instructrice en bokt ook maar(dan heb ik meerdere inzichten en niet alleen maar van iemand die het geld zou ontvangen en 1 ander iemand). Als mijn pony daadwerkelijk onderzocht moet woeden, gebeurt dat ook(wat mijn ouders ook zeker zullen betalen), maar door mijn eigen schuldgevoel probeer ik het eerst op een andere manier op te lossen
Azmay schreef:Ik denk dat je je minder schuldig hoeft te voelen over het onderzoek dan om het lang uitstellen (en met een onbruikbaar paard zitten tot die tijd) ervan. Misschien is het wel op korte termijn op te lossen door de dierenarts en dan zou het gewoon sneu en sonde zijn als je hem er mee laat lopen.
Joolien schreef:Ik zou eerst een kreupelheidsonderzoek doen, dat zal wordt nog niet zo duur. Pas daarna kan het duur worden, foto's maken, scans etc. Mja trainen heeft geen nut, zolang je niet weet wat het is. Osteopaat vind ik hier ook niet geschikt voor, meer voor het lijf zelf, maar niet voor dit soort pittige kreupelheden.