Kogel helemaal dik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Qwerty1

Kogel helemaal dik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 09:42

Gisteren kon ik eindelijk weer rijden op mijn paard, na een aantal weken regen hier, ik ben gaan rijden. In de stap heb ik niets speciaals opgemerkt, toen ik eenmaal ging draven zakte ze iedere keer links achter door haar been. Ik heb dit nog eventjes laten filmen, zodat ik het zelf ook kon zien, en ze zakt inderdaad af en toe door dat been heen.

Ik ben afgestapt, en haar terug gezet. Ik ben even gaan kijken of het been ook dik was, dat was het toen nog niet. Wel zat er vocht in. Bij het pijpbeen, en de kogel. Ik heb het gekoeld, en ik laat haar nu maar gewoon weer rusten en kijken wat dat doet.

Vanochtend kom ik dus weer bij haar om haar te voeren, heel haar pijpbeen en kogel is dik, niet een beetje ook. -O-

Zou dit een ontsteking zijn? Of gewoon verdraaid? Als ik er wat in knijp trekt ze het been ook op, dus pijn doet het wel.

Babootje

Re: Kogel helemaal dik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:55

Als je geen wondjes kunt vinden zou ik gokken op een peesblessure. Ook omdat er de dag voor al wat vocht rond de kogel zat.
Ik zou zeggen, bel de veearts.
Ga uit van het slechte scenario (dan kan het altijd nog meevallen). Zoveel mogelijk koelen (minimaal een kwartier per keer). Staat ze nog op de wei?

Qwerty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 09:59

Babootje schreef:
Als je geen wondjes kunt vinden zou ik gokken op een peesblessure. Ook omdat er de dag voor al wat vocht rond de kogel zat.
Ga uit van het slechte scenario (dan kan het altijd nog meevallen). Zoveel mogelijk koelen (minimaal een kwartier per keer). Staat ze nog op de wei?

Ja ze staat nog op de wei

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:04

kan ook een klein wondje zijn en daardoor einschuss maar ook een peesblessure. In beide gevallen niet wachten met het bellen van de dierenarts..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:48

Babootje schreef:

Qwerty1 schreef:
Ja ze staat nog op de wei

Wei kan mits ze zich erg rustig houdt (dus niet rent) en de ondergrond niet erg ongelijk is. Maar eerlijk gezegd zou ik ze even op stal houden tot je weet wat er aan de hand is.
Veel koelen minimaal 3 x daags een kwartier, liever nog vaker. 3 x daags 10 minuten stappen tot de veearts is geweest.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:57

Onze pony had dit laatst ook. En bleek een hoefzweer te wezen die er aan de kroonrand uitkwam