paard gaat kreupen lopen na actief rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danique38

paard gaat kreupen lopen na actief rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-16 21:26

hallo bokker!

na een lange tijd wat minder actief te zijn geweest vraag ik hier jullie toch om een beetje raad.

Ik heb anderhalf geleden een nieuw paardje gekocht, ilva was toen 2 en een half. Ik heb toen zei 3 was haar ingereden en daarna weer het land op gezet. Haar afgelopen februari het land weer uitgehaald en begonnen met doorrijden. Gewoon basis werk niks ingewikkelds.
Nu is het eigelijk al een aantal keren voorgekomen dat als ik wat actiever ging rijden ze onregelmatig ging lopen. Dat ging wat af en aan en een keer de veearts erbij gehad. Die zei dat het niet ergstig was en dat ik haar een week anderhalve week moest weg zetten. Dit heb ik vervolgens anderhalve maand gedaan. (ik dacht beter het zekere voor het onzekere.) En nu had ik dus vanavond les, en dan loopt ze na kwartier weer onregelmatig, op het harde ook nog gedraaft en daar ook niet helemaal zuiver..

Mijn vraag is hebben mensen dit vaker gehoord of meegemaakt. En wat in dat geval gedaan?

Ik zit er sterk aan te denken om foto's te laten maken.

groetjes Danique.

kelseyc

Re: paard gaat kreupen lopen na actief rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:29

geen ervaring mee.. maar foto´s maken lijkt me verstandig!! kom je verder mee! succes

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:43

Is het een groot paard?

En is ze voor- of achteraan onregelmatig?

Het kan zijn dat ze last heeft van groeipijn... Komt vaak voor bij grotere paarden (of paarden die nog moeten uitgroeien).
Ze is niet bekapt of beslagen kort voordien?

shirleyp
Blogger

Re: paard gaat kreupen lopen na actief rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:30

Heb je geen röntgenologische keuring gedaan bij aankoop? Vaak komen blessures pas naar voren zodra paarden belast worden, kan zijn dat er altijd al iets zat? Ik zou zeker foto's laten maken. Beterschap!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:33

Je dierenarts zei dat het niks ernstigs was, maar zei hij wel wat het dan wel was?
Foto's maken doe je niet zomaar. Dat is vaker een aanvullend onderzoek waar een kreupelheidsonderzoek aan vooraf gaat.