Hoefschoenen: Renegade Vipers of Scoot Boots?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Hoefschoenen: Renegade Vipers of Scoot Boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:23

Ok, top :)
Merk je nu verschil als je zonder schoenen rijdt met eerst? Worden de hoeven alsnog beter als je schoenen gebruikt? (ze zeggen van wel, maarja, men kan alles zeggen :P ).

Ik ga eens kijken hoe mijn schoenen achteraan zitten, waarschijnlijk heeft hij ongeveer dezelfde maat dus eens even zien hoe het zit ... Hier loopt hij op zich niet gevoelig, zijn hoeven zijn ook keihard en bijna uit het boekje, maar hetgeen boven die hoeven zit is niet zo goed (heeft in het verleden wat spierproblemen gehad en moet een hele portie vitamine E krijgen om dat op pijl te houden) dus ik denk als hij op het harde/steentjes loopt dat dit wat doorgaat naar zijn benen en hij daardoor dan niet zo vooruit komt ... Hoop als de schoenen bescherming/demping geven dat dit misschien wat betert, die van hoofwear dacht ook dat in dit geval achteraan schoenen nog konden helpen (eventueel met een extra demping-pad erin) dus we gaan dat maar proberen :)

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:03

het kan een jaar duren [ voordat de hele hoef vervangen is ] voordat hij echt zonder kan lopen

ik deed ze met wandelen nooit aan alleen als ik erop ging
en in het begin liep hij kort en nu stapt hij in stap ruim 1 hoef over, zo ruim heeft hij met ijzers nooit gelopen :+

schoenen belemmeren niet [ als je dat bedoeld ] de hoef kan mooi uitzetten alleen voelen ze de ongelijke/ruwe weg niet

Anoniem

Re: Hoefschoenen: Renegade Vipers of Scoot Boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:11

Hier is niet het probleem dat de hoef nog moet groeien of wennen of dergelijke .. Hij heeft echt hoeven uit het boekje, zijn ook keihard. Heeft jaren zonder ijzers gelopen, dan een paar jaar met (met tussenpozen, in de winter bv. weer zonder) en nu sinds 2 jaar denk ik weer zonder. Maar hij heeft altijd in de kanten gedoken als het pad moeilijker werd, ook vroeger toen hij nog geen ijzers had gehad.

Dit komt bij hem volgens mij niet door zijn hoeven op zich, maar door zijn spieren. En het feit dat je erop zit, want als je gewoon gaat wandelen loopt hij zoals het hoort en lijkt hij nergens last van te hebben. Onder het zadel loopt hij ook goed, maar zoekt toch eerder de kanten op, of zonder hoefschoenen deed hij dat toch.. Dus denk dat ik hem toch wel een plezier ga doen met rondom hoefschoenen :)

Elk paard is anders :+

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 02:52

Ts, over de kanten in duiken..
Mijn pony is 16 en heeft 13 jaar daarvan op ijzers gestaan voor het mennen.
Nu staat hij op blote voeten, en in verband met zijn stand en het mennen heeft hij nu hoefschoenen, vierkant.
Ook medisch had hij ze nodig trouwens, dubbel winst.
Het is mij opgevallen dat hij de eerste buitenrit op asfalt met zijn stappers licht nageeflijk begon te lopen.
Hij lijkt comfortabeler te lopen ofzo, heel apart om te zien.
Hij lijkt vooral losser en ruimer te bewegen met mennen sinds zijn schoenen, net of hij bewust harder stampt met zijn nikies. :')
Ik ben niet tegen ijzers, ik ging over uit een soort noodzaak en vond het opmerkelijk.

Alleen daarom al gaat hij niet meer zomaar op ijzers, kennelijk vind hij het prettiger.
Verder mankeert hij niks, hij loopt blootvoets ook niet gevoelig en dat heeft hij ook nooit gedaan toen zijn ijzers eraf gingen.
Binnenkort gaat hij mee op vakantie, de grote test, als we die door zijn zonder wondjes of blessures hang ik de vlag uit.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:36

Hoi hoi, mag ik even binnen vallen :+ ?

Ik wil graag ervaringen horen met beide modellen Scoot Boots: de oude uit 2015 (met neopreen achterkant) en de nieuwe uit 2016 (met plastic achterkant maar daar kan je losse beschermers bij bestellen).

Afbeelding

Afbeelding

Dit omdat Equischoen het oude model in de aanbieding heeft maar terwijl lees ik op de Hoofwear website dat het oude model voor meer irritatie zorgt, terwijl hierboven wordt gezegd van niet... Lekker verwarrend :+
Wil wekelijks lange ritten gaan maken, en wat vaker korte ritjes, over verschillende ondergronden maar niet in water (wel nat gras). Alvast bedankt!