Paard sleept met de achterbenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pelientje

Paard sleept met de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 14:47

Gisteren ben ik bij een Friese merrie van net 7 jaar wezen kijken. Het was een ontzettende liever, zette geen stap verkeerd. Nu is ze in het verleden als paard voor de zorgboerderij gebruikt, daardoor kent ze eigenlijk bijna niks en heeft ze ook vrij weinig bespiering.

Nu ik de filmpjes terug kijk, zie ik dat ze met haar achterbenen sleept, haar achterhoeven zien er dan ook niet erg mooi uit (alhoewel ik het idee heb dat deze ook niet goedzijn bijgehouden).

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet. Zou ik verder kijken naar dit paardje en laten keuren? Of bij voorbaat al laten staan? Slepen kan immers zowel iets medisch zijn als een zwakke of stugge achterhand dat rijtechnisch te verhelpen is.

noviceh

Re: Paard sleept met de achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 14:50

Je twijfelt nu al, dan had ik de keuze snel gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:05

Je zegt zelf al dat de fries slecht in de bespiering zit. Dus kans dat het gewoon een kwestie van gemis van spier en kracht is en hierdoor de achterbenen niet goed optilt.
Een keuring voor de aankoop zou ik zo wie zo laten doen :-)

Pelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 15:11

Inxs schreef:
Je zegt zelf al dat de fries slecht in de bespiering zit. Dus kans dat het gewoon een kwestie van gemis van spier en kracht is en hierdoor de achterbenen niet goed optilt.
Een keuring voor de aankoop zou ik zo wie zo laten doen :-)

Ja keuring doe ik hoe dan ook wel, maar stel dat ik bij voorbaat al weet dat dit paard waarschijnlijk wordt afgekeurd, kan ik beter verder gaan kijken. Daar zit dan ook mijn twijfel

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:13

Filmpje al eens doorsturen naar de DA die de keuring zou gaan doen. Die is het best geplaatst om te oordelen of het zin heeft verder naar dit paard te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:52

Twijfel wordt pas zekerheid als je er wat mee doet ;-) Of je laat haar keuren en weet waar je aan toe bent. Of je laat de merrie staan en kijkt verder. Het is ook maar net hoeveel indruk de merrie op jou gemaakt heeft ;-)

Je kunt desnoods afspreken dat als de merrie goedgekeurd wordt de kosten voor jou zijn. Wordt zij afgekeurd dan zijn de kosten voor de verkoper.