Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
romyvs schreef:Onze merrie liep inderdaad ook met haar hoofd op en neer tijdens het draven toen ze hoefbevangen bleek te zijn.
Onze pony mag niet meer op gras staan dit in overleg met de dierenarts.
In de meeste gevallen is het niet aan te raden een bevangen pony op gras te zetten omdat ze het vaak daarvan juist krijgen.
Dat kan in jou geval ook een reden zijn waarom de pony het toch weer terug heeft gekregen.
Onze pony is in september bevangen geraakt maar staat nu nog steeds op het rantsoen van toen hoewel ze nu weer helemaal goed loopt.
Het is iets om altijd rekening mee te houden wanneer ze dit eenmaal gehad hebben.
Het heeft ook echt veel tijd nodig om te herstellen en ons werd aangeraden om de training weer langzaam op te bouwen en niet meteen te laten galloperen.
Hoop dat je iets aan mijn reactie hebt.
Heel veel succes met je paardje!
mrie schreef:Zo te horen is je pony kreupel aan haar linker voorbeen. Daardoor "valt" ze op haar rechter been. (probeer zelf maar eens kreupel te lopen je komt dan wat harder neer op het been wat wel goed is)
Ik kan je niet vertellen wat er aan de hand is, maar ik raad je aan om foto's te laten maken van haar voeten. Daarop kan de veearts zien of het hoefbeen nog wel op de goeie plek zit. Bij bevangenheid kan dat loslaten van het weefsel er omheen en dan kantelt of zakt het een stukje. Als dat het geval is blijft ze steeds kreupel worden.