Slechte conditie?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amberkelsey

Slechte conditie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 17:23

Mijn pony heeft een slechte conditie doordat ze een langdurige peesblessure heeft gehad bij de vorige eigenaar.
Ik wil haar nu een betere conditie laten krijgen maar hoe? Zelf dacht ik aan ritjes langzaam opbouwen maar misschien zijn er nog wel betere methodes hiervoor

Arabesk

Re: Slechte conditie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:36

Dag en nacht buiten zetten. Een paard dat vrij kan bewegen loopt zo'n 5 km per dag. In een paddock paradise loopt dat op naar 10-12 km. Paarden in een pp hebben een voldoende basisconditie om 20 km te rijden met een gemiddelde snelheid van 8 km per uur.

XXIlseee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:44

zaols je zelf zegt langzaam opbouwen, veel verschillende oefeningen doen. kijk wat je pony aan kan en ga vanaf daar verder trainen.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:55

Lange stapritten maken schijnt goed te helpen bij het verbeteren van de conditie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:58

Heel gericht trainen met hartslagmeter. Dan weet je of je teveel of juist te weinig doet
Is ook veel informatie over te vinden,bv op de site van equilog ( did gebruik ik, er zijn er vast meer)

Ninapaard98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 06:52

Heel voorzichtig opbouwen, misschien een schema maken zodat je er niet per ongeluk over heen kan gaan, en dan goed bijhouden hoe ver/lang je geweest bent. Echt heel rustig aan doen en soms ook even een paar dagen niet de afstand verlengen maar gewoon even vasthouden, dan kan ze er rustig aan wennen en merk je het ook snel genoeg als er iets niet goed gaat.

Ik las een reactie over een hartslagmeter, dat is inderdaad ook echt een hele goede, denk ik.