Woont ook vlakbij, 600 m verderop dus kon zo tussendoor eens iets doen.
Maar vorige week had mijn paard een ijzer verloren.
Ze heeft 2 ijzers voor vanwege neiging tot platvoeten, achter geen ijzers.
De volgende dag kwam de smid die ik had gebeld om het ijzer er weer onder te tikken.
Maar hij had het druk, dus in plaats van het verloren ijzer er onder te tikken, haalt hij het andere ijzer er ook af.
Met als reden dat hij het ijzer er niet meer onder kon tikken, omdat de hoef eerst goed bekapt moest worden en daar had ie geen tijd voor.
Toen zei hij nog: je hebt pech want je kunt een week niet rijden, behalve dan hier in de bak.
Terwijl ik recreatief rijd en haast nooit in de bak rijd.
Want eerder had hij geen tijd.
Maar na die week bleek dat het nog een week zou duren, dus 2 weken in totaal.
Toen heb ik een andere smid gebeld, die kwam dezelfde dag nog en mijn paard staat weer netjes op ijzers.
Ik heb bij mijn oude smid netjes afgemeld en dat de andere smid mijn paard voor vast ging doen.
Toen kreeg ik nog een rekening van 25 euro, dat hij wel is gekomen toen mijn paard het ijzer had verloren en hij dat andere ijzer er nog afgehaald heeft.
Dat betaal ik maar gewoon, wil verder geen gezeur natuurlijk.
Maar toch zit ik er mee, vind het heel banketstaaf allemaal, omdat hij 7 jaar mijn vaste smid is geweest en altijd gezellig was.
Ben ik zelf nu overdreven geweest dat ik niet 2 weken kon wachten?
Rekening betalen en lekker overstappen. Let alleen ff goed op of hij ook zo goed bekapt als dat ie beslaat