December 2014 is mijn paard gebleseerd geraakt. Een schieffeltje aan het voorbeen wat eigenlijk ervoor zorgt dat de tussenpees wat 'nauwer' erdoor loopt.
Paard is nooit ernstig kreupel geweest na de blessure. We hebben sinds dat moment gelijk de DA ingeschakeld en het paard is ingespoten. Vorig jaar is hij de weide op gegaan en zijn we wat gaan trainen. Toen heeft hij achter de knie irritatie aan zijn pees gekregen.
januari zijn we weer naar de kliniek geweest. De irritatie aan de pees was niet meer te zien op de scan. DA zei zelfs dat hij heel erg goed moest kijken en dat het nog twijfelerig is dat hij niet helemaal zuiver loopt. Eigenlijk is het bijna nauwelijks te zien en is het waarschijnlijk ook zijn loopje.
Het advies; gaan opbouwen en kijken wat er gebeurt. Operatie zou hem voor bijna 75 procent blijvend kreupel kunnen worden, terwijl hij dat nu niet is.
Nu een paar maand verder zijn we al zover dat we zelfs al stukjes galloperen en om de dag rijden.
Als we rijden doen we ongeveer 10 minuten stukjes draf/galop.
Gisteren zei iemand dat hij wat onregelmatig liep ( ik heb het niet gevoeld) maar hij is heel erg sterk en heeft moeite met zijn grote lichaam. Toen er daarna iemand anders even opging zag ik zelf bijna niks ( ja of je gaat iets zien omdat je het wilt zien).
Hij is nu elke dag ongeveer een uurtje in de wei en wordt verder niet gelongeerd of losgegooid.
Hebben jullie nog tips ten opzichte van suplementen, voeding of training.