Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_bokworst schreef:Ik durf het zelf niet aan. Op droge ondergrond zal het zeker kunnen, maar op sommige concoursen is het gras erg lang of heeft het geregend, dan zou ik het absoluut niet aandurven, en daar heb je geen zeggen over helaas..
Ik zou het niet doen, maar het zal vast kunnen zoals hierboven word gezegd.
Little_Gift schreef:Veel buitenritten is niet zo ideaal zonder ijzers => slijtage is dan enorm en daarbovenop dan nog de belasting van het springen zelf... geen topcombi!
Het is al een ouder paard las ik die al vaak gesprongen heeft, was dit dan met of zonder ijzers?
Indien met, paard dan nu niet plots zonder willen doen springen, dier is dat namelijk nu gewoon van met te doen!
Tammie schreef:Veel buitenritten zijn prima te doen met blote voeten. Ik heb afgelopen hemelvaartsweekeind over 3 dagen 84 km gereden op blote voeten en dat gaat prima. Paard heeft nog nooit beslag gehad en 2 jaar geleden toen we nog trainden voor de endurance liep ze zonder moeite 60 km op een dag zonder beslag (niet dagelijks natuurlijk).
Ik heb een setje hoefschoenen op voorraad voor de momenten dat ze wat gevoelig loopt op het harde, maar dat is uitzondering. De schoenen heb ik al ruim 2 jaar en de hoefvorm is in die tijd toch wel veranderd, de schoenen passen nog steeds zonder schuren (Equifusion Joggingshoe). Nu is het wel zo dat ik tussen de bekapbeurten van de hoefsmid de voeten zelf ook bij hou zodat er nauwelijks verschil ontstaat in de tussenliggende tijd dat de smid weer komt bekappen.
Dus TS, gewoon proberen. Mocht het toch blijken dat het allemaal niet lukt op blote voeten, dan kun je er altijd nog een ijzertje onder leggen.