Wat moeten we tegen deze hoef doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joanne2

Wat moeten we tegen deze hoef doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 14:13

Haay
Ik heb samen met een vriendin een verzorgpaarden en Brammetje is er een van
Brammetje heeft wen tijd geleden een hoefzweer gehad en nu is dat dus weggesneden volgens mij. Alleen z'n hoef gaat er steeds erger uitzien en hij loopt steeds slechter en ik weet niet zo goed wat ik kan doen!

Op de foto dat je zn staart ziet is het 5 mei en de andere foto is het 7 mei en volgens mij is het in die 2 dagen al slechter geworden...

Weet iemand misschien wat ik als beste kan doen?

Maureen_M

Re: Wat moeten we tegen deze hoef doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:16

Ik zie helaas geen foto

Ik weet dat het niet jouw pony is maar als hij slecht loopt zal de hoefzweer misschien weer terug gekomen zijn. De hoefsmid dus weer terug laten komen

Zodra de hoefsmid geweest is iedere dag 2 x een sodabadje geven. Gewoon lauw water met soda van de kruidvat (kost een euro, minder zelfs) en dan de hoef in een emmertje laten weken.

Het nare aan een hoefzweer is dat het er altijd heel heftig uitziet. Paard kan soms van de pijn op 3 benen lopen maar het is vaak ook snel over

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:17

Contact op nemen met de Dierenarts en/of Hoefsmid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:17

Ik zie geen foto's, maar als hij niet goed loopt, lijkt het me aan de eigenaar om een dierenarts of hoefsmid in te schakelen.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:22

Met de eigenaar praten! Geef aan dat je wat vragen en twijfels hebt en je zorgen maakt. Als het goed is, kan de eigenaar je uitleggen wat er aan gedaan is, hoe die hoef verder moet genezen en wanneer de hoefsmid of dierenarts er weer bij moet komen. Voel je je er na zo'n gesprek nog steeds niet gerust op, dan kun je eventueel, in overleg met je ouders en die van je vriendin, overwegen om er zelf iemand bij te halen.