Blessure aan het collaterale hoefbandje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 10:22

QueenBeeBee schreef:
armyhorse schreef:
Ik heb goed nieuws! *\%/* Ballerina haar blessure is weer helemaal hersteld! Ik mag nu alles weer doen. Alleen natuurlijk wel alles geleidelijk opbouwen :). De DA was positief en zei dat het toch vrij snel hersteld is voor zo'n blessure *D


Wauw!!! *\o/* *\o/* *\%/* :#

Wat een fijn nieuws zeg!! Ben heel blij voor jullie...
Hoe ga je nu opbouwen? Nog advies gekregen daarbij?

Jullie zijn 4 maanden bezig geweest of langer?


Dank je! Ik moet nu gewoon verder opbouwen waar ik al mee bezig was. Zit nu op kwartier stappen, kwartier draven, 5 minuten galop :) ik mag haar iedere dag rijden als ik wil, maar ik doe eerst nog om de dag. Zijgangen mag ook weer, maar eerst niet te gek. Longeren mag ik ook 1x per week en ze komt nu weer drie uurtjes buiten op het land of in de paddock. Stapmolen moet ik overslaan, maar daar is de DA ook niet een voorstander van zei hij.

Fijn dat die van jou ook goed gaat! Nu hopen dat we onze paarden weer in shape krijgen haha.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-16 10:22

Laibadji schreef:
Wat leuk dat alle paarden het zo goed doen. Ik zou zeggen: Laten we onszelf een schouderklopje geven voor de goede zorgen aan onze paarden! ;)


Inderdaad! En altijd handig dat we elkaar op deze manier een beetje hebben gesteund *D

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:13

Laibadji schreef:
Wat leuk dat alle paarden het zo goed doen. Ik zou zeggen: Laten we onszelf een schouderklopje geven voor de goede zorgen aan onze paarden! ;)


Wat een goed idee! 8-) :D

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:47

Armyhorse; wat een super goed nieuws!! Gefeliciteerd *\o/* En nu lekker verder opbouwen en uitkijken naar de toekomst :)

QBB; fijn dat die van jou ook zo goed gaat en dat je haar nu ook wat meer aan het werk kan zetten. Dan kan het afvallen gaan beginnen :D

Laibadji; Alle ervaringen die hij kan opdoen is meegenomen. De volgende keer zal het vast weer wat beter gaan. Of laat je hem dan thuis en ga je met je eigen paard?

Gister was het miezerig en koeler weer, dus dan is Annelien ook lekker fris :=
Ze liet toen even zien dat ze enorm lekker in d'r vel zit, ze liet een paar serieus hoge rodeosprongen zien en een sprintje in volle galop ^)
Dus ik heb snel wat paaltjes verzet zodat ze een paar meter gras erbij kreeg, even afleiding en rustig worden.
Ik hoop dat d'r bandjes niet een te grote optater hebben gekregen, vandaag maar even goed naar kijken. :)

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:13

Ik zie ook allemaal goed nieuws voorbij komen wat goed !!
Die van mij rijden we ook (voorzichtig) weer!
Ze doet het ontzettend goed! <3
Nu hopen dat het zo blijft..

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:31

Evy schreef:
Armyhorse; wat een super goed nieuws!! Gefeliciteerd *\o/* En nu lekker verder opbouwen en uitkijken naar de toekomst :)

QBB; fijn dat die van jou ook zo goed gaat en dat je haar nu ook wat meer aan het werk kan zetten. Dan kan het afvallen gaan beginnen :D

Laibadji; Alle ervaringen die hij kan opdoen is meegenomen. De volgende keer zal het vast weer wat beter gaan. Of laat je hem dan thuis en ga je met je eigen paard?

Gister was het miezerig en koeler weer, dus dan is Annelien ook lekker fris :=
Ze liet toen even zien dat ze enorm lekker in d'r vel zit, ze liet een paar serieus hoge rodeosprongen zien en een sprintje in volle galop ^)
Dus ik heb snel wat paaltjes verzet zodat ze een paar meter gras erbij kreeg, even afleiding en rustig worden.
Ik hoop dat d'r bandjes niet een te grote optater hebben gekregen, vandaag maar even goed naar kijken. :)

Binnen 14 dagen gaan ze beiden mee!!!

Goed dat het met jouw paard ook goed gaat!!
En goed plan... Niet springen maar eten!! En wij maar klagen van onze dikkerdjes :=
Ik doe dat met mijn paard ook! Oh jij staat fris! Hier eten mmmm en de rust keert weer en het been wordt niet overbelast! Oef! Doel bereikt! +:)+ ;)

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-16 16:36

Evy schreef:
Armyhorse; wat een super goed nieuws!! Gefeliciteerd *\o/* En nu lekker verder opbouwen en uitkijken naar de toekomst :)

QBB; fijn dat die van jou ook zo goed gaat en dat je haar nu ook wat meer aan het werk kan zetten. Dan kan het afvallen gaan beginnen :D

Laibadji; Alle ervaringen die hij kan opdoen is meegenomen. De volgende keer zal het vast weer wat beter gaan. Of laat je hem dan thuis en ga je met je eigen paard?

Gister was het miezerig en koeler weer, dus dan is Annelien ook lekker fris :=
Ze liet toen even zien dat ze enorm lekker in d'r vel zit, ze liet een paar serieus hoge rodeosprongen zien en een sprintje in volle galop ^)
Dus ik heb snel wat paaltjes verzet zodat ze een paar meter gras erbij kreeg, even afleiding en rustig worden.
Ik hoop dat d'r bandjes niet een te grote optater hebben gekregen, vandaag maar even goed naar kijken. :)



Ja, ben zo blij :) paard ook btw :')

Oeps :(:) hopen dat je merrie er nu weer rustig bij staat met langer gras. Ze moet geen rare fratsen gaan uithalen.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:47

TessJazz schreef:
Ik zie ook allemaal goed nieuws voorbij komen wat goed !!
Die van mij rijden we ook (voorzichtig) weer!
Ze doet het ontzettend goed! <3
Nu hopen dat het zo blijft..


Wat fijn ook zeg!! *\o/*

Oeps Evy... Hoe doet ze het nu?
Zo grappig mijn bijrijder van mijn merrie heet Annelien :')

Mijn zwarte heks kon vandaag met grazen alleen maar hysterisch springen dus met twee minuten stonden we weer bij stal. Toen heb ik maar d'r hoeven gewassen en haar uitgebreid gepoetst... Muts

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-16 10:44

QueenBeeBee schreef:
TessJazz schreef:
Ik zie ook allemaal goed nieuws voorbij komen wat goed !!
Die van mij rijden we ook (voorzichtig) weer!
Ze doet het ontzettend goed! <3
Nu hopen dat het zo blijft..


Wat fijn ook zeg!! *\o/*

Oeps Evy... Hoe doet ze het nu?
Zo grappig mijn bijrijder van mijn merrie heet Annelien :')

Mijn zwarte heks kon vandaag met grazen alleen maar hysterisch springen dus met twee minuten stonden we weer bij stal. Toen heb ik maar d'r hoeven gewassen en haar uitgebreid gepoetst... Muts


Vervelend is dat he _-:( . had je haar dit keer los of deed ze zo gek aan de hand?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:05

Nee dat doet ze aan de hand, springt ze boven m'n hoofd uit. Dus was er snel klaar mee...

Maar met rijden merk ik dat ze niet meer twijfelachtig begint en er steeds meer zin in krijgt. Dus dat voelt heel positief. Maandag weer controle

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 14:14

Ja niks aan als ze in een jolige bui zijn en je ze dan ook nog vast moet houden.

Spannend ben benieuwd!

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:21

Ik duim voor een goed resultaat!!!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 15:06

Ik laat het zeker weten hier! :)

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:49

Controle was helemaal goed met Mijn merrie. Nu in 6 weken opbouwen naar het oude niveau en dan nog een keer terug voor controle. *\o/*

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:47

Heel goed nieuws!! Veel succes met de revalidatie!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:52

Dank je!

Ik vind het toch spannend weer opbouwen maar het klinische beeld is echt heel goed. Dus daar maar op vertrouwen.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:29

Komt goed. Die onzekerheid en angst hebben we allemaal gehad. Even vertrouwen op de DA en je paard!

Succes!

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:40

@Qbb: Wat fijn! *\o/* Ga je haar ook weer in het land proberen of wacht je daar nog mee?

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:52

Nee ik heb besloten haar niet meer in de wei te doen dit seizoen. Wel gaat ze los in de paddock. In het begin na het rijden zodat de spieren enzo warm zijn.

De wei durf ik niet aan. Het is een groep van 22 merries in een ongelijke wei.
En ze doet het erg goed momenteel. Ze is nog niet eerder zo los geweest en heel relaxt.

Dus hoe sneu ik het ook vind ik gok het niet. En weet ook nog niet wat ik verder moet. Volgend jaar met de wei en deze winter met de veel te natte paddocks. We gaan het zien :)

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:27

Ik zou haar ook niet meer de weide op laten tussen 22 merries en op ongelijk land.

Wij hebben onze weide laten het aanleggen voor mijn paard. Hij mag nu enkel alleen of met 1 paard buiten. Ook enkel thuis onder mijn waakzame oog en niet meer naar onze andere weides wat verder op.

Paard kan dagelijks 8u buiten lopen op een kaal gevreten stuk met een vriendin dus hij is wel gelukkig!

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 09:00

Ideaal Laibadji dat jullie het zo kunnen regelen.

Waar ik me zo over verbaas is dat mijn merrie het eigenlijk heel goed doet. Ze is ontspannen en heel los met rijden. Ze lijkt nu beter dan als ze wel in de paddock/ wei komt. Dus ik snap er niks van en weet ook niet zo goed wat ik er mee moet.

Misschien is mijn paard wel niet zo geschikt om veel naar buiten te gaan? Ze heeft natuurlijk pijnlijke voeten door de verbening...

Maar ja ik denk altijd dat het lekker voor ze is om buiten te lopen.....

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 12:22

@ QBB: Nee precies dat risico zou ik ook niet zo snel nemen. Mooi dat ze nu nog wel even een paar uurtjes in de paddock kan. Ik heb ook wel eens getwijfeld of die van mij wel een echt 'buiten' paard is. Maar gelukkig door meer beweging ohz wordt ze ook niet gefrustreerd meer op het land dat ze gaat vliegen etc. Maar die van mij staat wel alleen en op een gelijk land. Wel vervelend dat je die van jou niet in de winter echt in de paddock kan doen. Die van mij gaat er nu ongeveer drie uurtjes uit per dag.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 12:46

Persoonlijk vind ik dat je moet kijken naar de noden van je paarden. Is zij gelukkig met wat minder buiten te lopen dan is dat heel goed. Dan hoef je je mijn inziens niet schuldig moeten over voelen.

Mijn paarden staan in de winter of bij heel nat weer ook veel meer binnen. De benen en gezondheid van mijn paard gaat voor op dagelijks uren op de weide rondhuppelen met kans op kwetsuren en blessures.

Mucchio

Berichten: 2037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 13:58

@ Laibadji: Inderdaad zo denk ik er ook over. Het moet wel verantwoord blijven en als ze rustig op stal zijn en daarnaast ook voldoende beweging hebben moet dat echt geen probleem zijn.

QueenBeeBee

Berichten: 2317
Geregistreerd: 17-02-04

Re: Blessure aan het collaterale hoefbandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:15

Daar hebben jullie helemaal gelijk in!

Ik ga gewoon nu zo opbouwen.en idd haar meer op stal houden. Ze staat nu al 1,5 uur met haar vriendin in de paddock. Ze is heel rustig. Dus dat is fijn.

Vraag me wel af of ik dan op deze stal zal blijven aangezien hier alles veel naar buiten gaat