Aangetaste aanhechting van de pees met botoplossing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Aangetaste aanhechting van de pees met botoplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-16 22:13

In een korte tijd heb ik nu 2 paarden gezien waarbij vastgesteld werd dat de aanhechting van de pees aangetast was bij de achterbleven, en dan in zo 'n mate dat daarbij het bot bij de aanhechting opgelost was. Weet iemand wat dit nu precies is? De paarden lopen verder helemaal goed: een van deze twee paarden heeft zelfs super ruime bewegingen en ze zijn beide nooit onregelmatig.
Weet iemand wat deze blessure inhoudt? Het zou een veel voorkomende blessure moeten zijn maar ik kan er bijna niks over vinden.

aeolusnr1

Re: Aangetaste aanhechting van de pees met botoplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:50

Tec-7 mssn

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-16 09:10

?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:58

Een aandachtige moderator heeft me ondertussen gecontacteerd omdat mijn antwoord blijkbaar niet zou passen in het kader van dit topic ?????
Ik moet toegeven mijn antwoord is niet serieus , het is bedoelt als opmerking dat dit een onmogelijke vraag is, hier kan geen enkel zinnig mens (paardenmens) een antwoord op gaan geven.
Als het een ziekte betreft dan is er maar één adres en dat is de dierenarts bijgestaan door allerlei labo-onderzoek.
En dan is er nog de vraag of dit enig zin zou hebben, want in een situatie zoals ts die hier beschrijft is er zeer zeker geen mogelijke oplossing om dit weer goed te krijgen, dit is dus een paard dat maar één richting uit kan, en dat is tjaaaa spijtig de slacht.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:08

Hallo aeolus bedankt voor je reactie - in principe is wat jij zegt van toepassing op alle topics hier in het forum paardenwelzijn dus erg nuttig is je reactie helaas niet. Daarnaast ga je ervan uit dat dierenartsen altijd alles weten en altijd gelijk hebben. Ik heb zelf meegemaakt dat dit niet het geval is ( ik heb net zoveel verschillende diagnoses gehad als dat ik dierenartsen heb bezocht, voor hetzelfde paard met dezelfde blessure). Voor mij reden om bij alles wat een da zegt zelf goed na te denken en mijn gezonde verstand te gebruiken dan wel de literatuur te doorzoeken ( of hier op bokt eens kijken hoewel dat meestal minder succesvol is) ipv klakkeloos achter een da aan te hobbelen :)
Maar goed, jij weet dus niet wat voor blessure dit is en hebt er zelf geen ervaring mee. Ik probeer wel ff wat artikelen bij elkaar te zoeken, dat is vast nuttiger.