Ik wil ze nog niet door mijn dierenarts laten bekijken, zolang het nog niet concreet is.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wilawander schreef:Ik zou dat door iemand laten doen die er echt kennis van heeft en niet half bokt die meent wat van foto's te weten. Dan heb je tig meningen en ben je niks verder.
Dispar_Vulgo schreef:Wilawander schreef:Ik zou dat door iemand laten doen die er echt kennis van heeft en niet half bokt die meent wat van foto's te weten. Dan heb je tig meningen en ben je niks verder.
Bedankt voor je reactie. Mocht het allemaal wat serieuzer worden, dan wil ik er wel een dierenarts naar laten kijken. Maar dat is in deze fase nog iets te vroeg!
Thioro schreef:Zelfs dierenartsen hebben niet perse dezelfde beoordeling. Wat de ene DA ziet/struikelblok vind, vind de andere acceptabel/onbelangrijk.
Zelfs als er duidelijk wat te zien is op foto's wil dat niet zeggen dat dat een probleem is of zal geven, omgekeerd zijn er paarden met puntgave foto's die toch gaan kreupelen.
Daar voorspellingen over doen is werk voor dierenartsen die daar ervaring mee hebben.
Hier op bokt kunnen de mensen at best puur giswerk leveren. Tenzij er hier ervaren foto-beoordelende mensen zitten. Maar iets zegt me dat dergelijke mensen 1) wel wat anders te doen hebben dan op forums rondhangen 2) als ze hier al rondhangen, hun handen niet gaan branden aan consultaties/diagnoses via internet.
Als je een beoordeling wil, vraag je dat aan je DA.
Levita30 schreef:Stel ik wil een paard kopen, verkoper en ik zijn er nog niet uit. Wel liggen er foto's van 2 maand geleden. Ideaal toch wanneer iemand hier op bokt die foto's kan beoordelen!
Als er iets niet goed is, hoef je niet verder te gaan met onderhandelen. Zijn er geen opmerkingen en je komt er uit met de verkoper, koop je het paard onder voorbehoud van goedkeuring door dierenarts. Dan laat je de foto's beoordelen door je dierenarts en vindt bij goedkeuring de klinische keuring plaats.
Of mis ik nu iets...?