Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
VivaByoux schreef:Galloperen over asfalt zou ik niet doen en hier de reden waarom:
Wij hebben een trekpaard op stal en als dat in de berm gallopeerd valt de berm weg en valt het paard, daarom moest hij altijd op het steen en het asfalt galloperen, draven en stappen.
Nu werd hij van de week dus zwaar kreupel en kwam de dierenarts, fotos gemaakt en dit kwam eruit: zwaar verzakt hoefbeen in beide voorbenen, hoefbevanen (misschien hier niks mee te maken maar je weet maar nooit.) en artrose.
Vandaar voor mijn ervaring : niet galloperen op steen met of zonder ijzers. Draven vind ik dan niet zo'n probleem voor geen extreem lange stukken. Maar ik verkies zelf graag de berm. Zelfs nu ik ijzers heb.
VivaByoux schreef:Verscheen net filmpje met dat een paard is uitgeleden toen hij op steen gallopeerde en nu zijn been heeft gebroken.
Zal het filmpje niet delen want ontzettend bloederig
VivaByoux schreef:Verscheen net filmpje met dat een paard is uitgeleden toen hij op steen gallopeerde en nu zijn been heeft gebroken.
Polly schreef:VivaByoux schreef:Verscheen net filmpje met dat een paard is uitgeleden toen hij op steen gallopeerde en nu zijn been heeft gebroken.
Gelukkig zijn de bermen altijd super gelijkmatig en zal een beest daar nooit struikelen.
Met andere woorden: dikke pech maar dat kan overal gebeuren
uit dit topic maak ik dus iig uit dat draven op beton/asfalt best kan dus