Kreupel na wonde, wie weet wat dit is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

noorbeek1234

Kreupel na wonde, wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 00:40

Hallo Bokkers,

Zoals jullie misschien weten is mijn paard 3 mnd geleden gevallen en had ze daardoor een fikse wond (zie mijn vorige topics). Nu zijn we weer bezig met trainen, sinds een klein maandje. Dit mocht namelijk weer van de DA. Nu stapt mijn paard dus best onregelmatig onder het zadel. Ze maakt een soort "hupje" met haar linkerachterbeen, het been waar die wond gezeten heeft. De wond is nu trouwens nog minimaal maar er zit nog best wel wat littekenweefsel onder, zo'n dikke bult haha.

Ik weet niet wat dit kan zijn. Vooral doet ze het links, heel soms rechts. Ik kan niet zeggen dat ze kreupel loopt, maar helemaal lekker loopt ze niet. Iemand een soortgelijk probleem gehad? Heb al contact met mijn DA gehad en zij denkt dat ik een kreupelheidsonderzoek moet laten doen.

Ik wilde eerst even weten hoe jullie bokkers hierover denken.

Paard doet dit trouwens alleen in stap, niet in draf of galop! Ook enkel onder het zadel, niet aan de longe of in vrijheid.

Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door Gini op 06-03-16 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

eilleen333

Re: Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 00:44

Dit is echt een dingetje voor de DA en dan het liefst dezelfde die haar behandeld heeft voor de wond destijds...

Gini

Re: Wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:01

MD >> BEH

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:03

Ben wel benieuwd, heb je beeldmateriaal?

Bij een afwijkend looppatroon zeker DA of fysio erbij halen, hoor!!

Arabier

Re: Kreupel na wonde, wie weet wat dit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:18

da erbij! dit kan je niet aan ons vragen, ookal hebben we t goed, nooit t internet vertrouwen!

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 19:21

Bij een behoorlijke val kan het zijn dat ze meer heeft beschadigd dan alleen een wond die zichtbaar is, misschien de rug? Hierdoor kunnen ze ook onregelmatig onder het zadel worden.