Been niet neerzetten na optillen, blessure of iets anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

2005

Been niet neerzetten na optillen, blessure of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 20:03

Iemand ervaring met een paard wat het been niet snel wil neerzetten na het uitkrabben. Houdt hem in de lucht. Uiteindelijk gaat hij er wel opstaan, maar als je te snel het andere been optilt komt er soms nog een 'hupje' na. Als je wegstapt is het goed. Niet kreupel in alle gangen.
Het is begonnen nadat het paard een keer door het been is gezwikt. Het is geen krampentrekker en het lijkt ook niet op hanetred. Peesscan moet nog gedaan. Is in eerste instantie niet gedaan omdat het been ook niet warm of dik is.

mrie

Re: Been niet neerzetten na optillen, blessure of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:29

Ik ken er wel die dat ook doen. Ik heb er nooit bij stilgestaan dat er iets zou kunnen zijn. Ik zei dan "zet neer" en duwde haar een beetje om. Na korte tijd snapte ze wat "zet neer" betekende en dus is dat commando nu genoeg.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:49

De pony van een vriendin doet dat. Zij had heel dunne hoefzolen. Ook toen dat probleem verholpen was bleef ze het doen. Dus als je toch een foto/scan maakt. Laat even een foto van de dikte van de zool maken.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 12:34

De hoefzool is nog wel een goede! Alleen het stomme is, dat hij het van de een op de andere dag is gaan doen. Zonder kreupel lopen, dik of warm been.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:37

Heb je er een filmpje van? Het klinkt namelijk zo echt hetzelfde als van een paard wat wij op stal hadden die wel krampentrekker was.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:46

mijn paard doet dit ook, hij heeft veel last van hoefproblemen zoals hoefzweren etc kan wat gevoelig zijn ik zet altijd zijn been voorzichtig neer dit gaat gewoon prima :)