Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hoogendroog schreef:Als ik goed naar de TS luister, heeft dit paard atrose in de sprongen, dus spat (slepen met de achterbenen).
Hou 'm lekker in beweging, rust roest! Bekijk het per dag, de ene dag zal wat het beter gaan dan de andere dag (bij nat en guur weer had de mijne altijd meer last). Beweging op geleide van de pijn, zoals een fysiotherapeut zou zeggen. Zorg dat ie netjes op de hoeven blijft staan, voorkom standsveranderingen a.g.v. teveel tijd tussen de beslagbeurten. Bij sommige paarden helpt binnendoor zetten.
Aedema schreef:Ik heb de dierenarts niet over spat gehoord, maar begin daar nu toch over te twijfelen..
Friso laat alleen merken dat hij er last van heeft na een zwaardere training, voordat ik begin met rijden merk ik dus weinig tot niks. Stijfheid heeft hij dus het eerst halfuurtje weinig last van als ik hem bijna dagelijks train. Dit verschilt ook een beetje per dag, ene dag loopt hij beter dan het andere.
Bedankt voor jullie reacties, zal die site van hoefkatrol en Marijke de Jong ook even bekijken.
Helemaal super. Hij zit beter in zijn vel dan ooit, hij ging er laatst nog vandoor op buitenrit in rengalop (oopss...)
Iedereen bedankt voor de berichten, word erg gewaardeerd!