Loopt mijn veulen te ver naar binnen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

driverlady

Loopt mijn veulen te ver naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 21:32

Hallo allemaal,

Ik heb een veulentje van zeven maanden oud en ik zelf vind dat ze best ver naar binnen loopt met haar achterbenen. Ik vroeg me daarom af ik dit ook echt zo was en of dit erg was of dat dit gewoon nomaal is.

tamary

Re: Loopt mijn veulen te ver naar binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:39

Laat je hoefsmid er naar kijken, zo jong valt er eventueel nog wat aan te doen en de ervaring is ook goed voor je veulen.

driverlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 21:41

oke bedankt :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 13:33

Heb je ook foto's van de hoeven en de stand van dichtbij? Nu kan er nog wat aan gedaan worden, maar het is vooral een kwestie van goed én regelmatig bekappen. Nergens mag in de zool gesneden worden of gevijld om te stand 'aan te passen'. Bij een goede bekapping volgt de juiste voetas vanzelf.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 22:21

Op dit filmpje is niet echt veel te zien hoor.
Laat er idd een goede hoefsmid eens naar kijken hoe ze echt loopt en hem vragen of de stand van de voeten en de benen correct is ......
als de dierenarts nog eens zou langskomen ook daar diezelfde vraag nog eens aan stellen, ....
Maar denk dat het niet echt zo erg zal zijn, ik zie niets maar het filmpje is heel kort, en van vrij ver af, en je kan er ook niet alles op zien.
succes