Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
) Dorine92 schreef:Mijne staat echt vréééselijk frans. Moet wel een goede hoefsmid bij. Mijn smid probeert die franse stand niet weg te krijgen omdat je dan juist problemen krijgt. Wel wil hij dat het paard optimaal kan bewegen en er dus zo min mogelijk last van heeft. Mijn paard zette zijn hoeven ook nog van buiten naar binnen neer (dus in 2 fasen) en dat was volgens de hoefsmid heel schadelijk. Daarom zet hij het paard zo op de voeten dat hij IN BEWEGING beter wordt. Zijn stand blijft dus frans maar hij zet zijn voeten steeds minder van buiten naar binnen neer, waardoor er minder belasting is in de hoef. Ik geloof niet dat mijn paard nu nog last gaat krijgen van zijn franse stand, daar hij dit al zijn hele leven heeft en nog nooit kreupel op is geweest. En hij mag ZZ-zwaar starten (en kan denk ik nog wel hoger komen) dus het kan best hoor, ook als dressuurpaard. Het heeft alleen wel wat speciale aandacht nodig. Als het paard al een paar jaar oud is gaat die franse stand niet meer weg, maar is dan vooral een schoonheidsfoutje
(kijk maar in mn profiel hoe krom zn poten zijn)
(oud collega)
Arabesk schreef:Dorine92 schreef:Mijne staat echt vréééselijk frans. Moet wel een goede hoefsmid bij. Mijn smid probeert die franse stand niet weg te krijgen omdat je dan juist problemen krijgt. Wel wil hij dat het paard optimaal kan bewegen en er dus zo min mogelijk last van heeft. Mijn paard zette zijn hoeven ook nog van buiten naar binnen neer (dus in 2 fasen) en dat was volgens de hoefsmid heel schadelijk. Daarom zet hij het paard zo op de voeten dat hij IN BEWEGING beter wordt. Zijn stand blijft dus frans maar hij zet zijn voeten steeds minder van buiten naar binnen neer, waardoor er minder belasting is in de hoef. Ik geloof niet dat mijn paard nu nog last gaat krijgen van zijn franse stand, daar hij dit al zijn hele leven heeft en nog nooit kreupel op is geweest. En hij mag ZZ-zwaar starten (en kan denk ik nog wel hoger komen) dus het kan best hoor, ook als dressuurpaard. Het heeft alleen wel wat speciale aandacht nodig. Als het paard al een paar jaar oud is gaat die franse stand niet meer weg, maar is dan vooral een schoonheidsfoutje
Pas bij het bekijken van de laatste foto zag ik dat jij het was(oud collega)
Welk paard in je profiel bedoel je er staan er zoveel. Een aantal paarden op de foto heeft lange tenen viel me op en lijken op de toon te landen te zien aan de foto's.

Dorine92 schreef:Mijne staat echt vréééselijk frans. Moet wel een goede hoefsmid bij. Mijn smid probeert die franse stand niet weg te krijgen omdat je dan juist problemen krijgt. Wel wil hij dat het paard optimaal kan bewegen en er dus zo min mogelijk last van heeft. Mijn paard zette zijn hoeven ook nog van buiten naar binnen neer (dus in 2 fasen) en dat was volgens de hoefsmid heel schadelijk. Daarom zet hij het paard zo op de voeten dat hij IN BEWEGING beter wordt. Zijn stand blijft dus frans maar hij zet zijn voeten steeds minder van buiten naar binnen neer, waardoor er minder belasting is in de hoef. Ik geloof niet dat mijn paard nu nog last gaat krijgen van zijn franse stand, daar hij dit al zijn hele leven heeft en nog nooit kreupel op is geweest. En hij mag ZZ-zwaar starten (en kan denk ik nog wel hoger komen) dus het kan best hoor, ook als dressuurpaard. Het heeft alleen wel wat speciale aandacht nodig. Als het paard al een paar jaar oud is gaat die franse stand niet meer weg, maar is dan vooral een schoonheidsfoutje