Hoefschoenen in kleine maten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Hoefschoenen in kleine maten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 22:59

Nu zie ik prachtige modellen hoefschoenen voor bij komen, die ik dolgraag voor mijn pony zou willen hebben.... maaar.... bijna allemaal zijn ze er niet in pony maten |(

Wie heeft hier ook last van? is de markt van kleine maten hoefschoenen echt zo klein?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 23:04

Schoenen die ik bijv interesse in zou hebben:

https://www.hoofwear.com/hoefschoenen/d ... clog_.html

https://www.hoofwear.com/hoefschoenen/r ... boots.html

https://www.hoofwear.com/hoefschoenen/scoot-boot__.html

Ik heb nu de equine fusions, en die zitten verder prima, maar in het bos + plassen worden het toch vrij zware 'sompige klompen' voor mn pony.....
En om nu aan het begin van het bos te stoppen, schoenen uit te doen (leuk als je in je eentje met koets weg bent) en dan op terug weg weer helemaal schoon, zandvrij maken en schoenen weer aan te trekken... Beetje teveel van het goede :D

Delphi2

Re: Hoefschoenen in kleine maten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 00:22

welke maat equifusion heb je?

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:00

Ik heb ook de equine fusions maat 8, 9 en 10.
ik rijd veel km met mijn tweespan en ook gewoon door het water. De schoenen nemen geen tot nauwelijks water op omdat ze van o.a. carbon zijn.
er gaat wel wat water in de schoenen, maar dat lopen ze er ook weer uit.
Ik heb er nu bijna 1200km mee gereden en er nooit problemen mee.

en ja, er zijn bijna geen fijne schoenen voor kleine pony's. Easyboot en de equine fusions zijn volgens mij de enigste die ook echt kleine maten hebben.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 20:08

Bij mij scheppen ze water op en dat blijft er in... Dus worden het klompen.

Heb maat 9. Pony heeft 8,5cm breed en 9cm lange hoeven. Heb scootboot gemaild, zij willen volgend jaar wel ook kleine maten introduceren. Ik hoop erop!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:10

Probeer het eens bij Dennis op bokt, die heeft misschien wel van die kleintjes

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:49

Ik heb ze van Dennis ;-)

Punt is dat die merken dus helemaal niet eens die kleine maatjes fabriceren, helaas....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:53

_O- Tja, dan had je niet veel aan mijn idee, sorry.
:D

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 21:56

Hahaha, ach mee denken is altijd al helpen toch? ;-)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:49

Alleen de equine fusions en easyboots zijn er in kleine maatjes. Mijn pony's hebben ook maat 9.

Ik hou het steeds in de gaten of er kleine maatjes komen, maar tot nu toe nog niet.

Water blijft er idd in staan. Ik ontwijk plassen dus ook zo veel mogelijk met schoenen. Maar in de marathon de waterbak door is geen probleem, je hoor ze alleen soppen omdat er water in blijft staan (wat ik geen fijn idee vind, daarom doe ik het alleen in de wedstrijd ).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 19:24

Dennis: ik heb van de scootboot gevraagd, die willen volgend jaar wellicht toch wel kleine maatjes maken. Daar ben ik dan wel heel erg in geintereseerd!

Renegade gaf aan die plannen (nog) niet te hebben....

Vandaag weer bos in geweest, in de zeikende regen :+ Alles onderwater. Ontelbare plassen genomen.

en na zo'n plas sompt het toch aardig. Hij lijkt er naderhand niet perse last van te hebben maar ideaal vind ik het gewoon niet; ik wil graag meer zo'n haha 'slipper' model. Hopelijk komen ze ermee.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 22:25

Om nog even iets ouds omhoog te schoppen...

NOG STEEDS nihil keus in kleine maten. Niet alleen hoefschoenen, ook kunststof beslag is er gewoonweg NIET in 9cm breed (of kleiner).

Frustreert enorm dit :( :(

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:04

idd, kleine maatjes zijn schaars. Ik zou ook wel eens een simpeler schoentje willen dan de fusions.
Al is de klittenband uitvoering wel een echte verbetering.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:34

Ik zal er ook aan moeten waarschijnlijk dus ik volg even. Vooralsnog dus 2 merken voor mini's als ik het goed begrijp? Één nog veel beter dan de ander of is dat echt afhankelijk van de voetjes van je pony?

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:40

Vanaf half april komt de Easyboot Mini op de markt.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 15:58

In principe kun je wel zeggen dat tegenwoordig alle schoenen wel goed zijn. Tis idd afhankelijk van de pony hoefjes en wat je ermee wilt gaan doen. En wat je zelf makkelijk of fijn vindt om mee te werken.
Uiteindelijk is het een kwestie van gewoon mee aan de gang gaan en ervaren.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 16:33

sneppie schreef:
idd, kleine maatjes zijn schaars. Ik zou ook wel eens een simpeler schoentje willen dan de fusions.
Al is de klittenband uitvoering wel een echte verbetering.

Ik vind die klittenband echt dramatisch.

Mijn fusions zijn nog heel niet zo oud, en ook niet heel veel gebruikt, maar ze zien eruit alsof ze al 20 jaar oud zijn :P uitgeleefd.
Gister weer om gehad (hele winter niet gebruikt zo'n beetje), maar het klittenband van de buitenste flap bleef los gaan :(

Kan natuurlijk wel weer opgelost worden met tape erom heen, maarja he.....

Xanne: die easy boot mini lijkt me niets qua pasvorm.

Ik wou gewoon dat alle 'normale' hoefschoenen en alle kunststof ijzertjes ook gewoon 1 (Of 2x 0,5) maat verder kleiner worden gemaakt. Allemaal gaan ze tot 10 breed en 11 lang, en de meeste shets hebben 9 breed en 10 lang :P dat gaat dus net niet :P

IngridM: Eigenlijk heb je 2 keuze's (nouja mini's weet ik niet, iig in shetmaat) Fusions of Easyboot (epic).

Fusions ansich prima, alleen in water worden het meteen sompige klompen. En dus vind ik snel uitgeleefd en klitteband niet zo duurzaam. En jammer dat ze over de kroonrand gaan.

Easyboot lijkt me eigenlijk fijner aan de ene kant (alleen de hoef erin, geen klitteband en sterker materiaal denk ik) maar blijft toch duidelijk minder goed zitten, moet dus veel preciezer passen, en worden volgens mij ook wel zware klompen met water erin. Alleen minder sompig misschien.

Ik ga eens kijken of ik gaten kan maken in zo'n easyboot (en fusions ook). Vind dat water toch wel het grootste probleem.
Het allerliefst heb ik scootboots, maar ondanks die wel aankondigde met kleinere maten bezig te gaan, hebben ze ze nog niet....

Kunststof beslag is er van geen enkel merk in 9 bij 10.....

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 16:56

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:20

ik volg hier ook maar ik heb me nog niet echt verdiept in de opties.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:35

Kan je wel ik een deel volgen hoor Toydoll. Ik heb pony die een beetje strijkt en bij mij gaat dus het klittenband aan de binnenkant los en je hoort dat ook steeds onderweg. Dit los ik idd op bij een lange rit met ducktape en korte ritten met een springschoentje. Maar idd extra werk en verre van ideaal.
Omdat hun hele hoef er incl. kroonrand in gaat moet de hoef qua vorming wel stabiel blijven. Als ze net bekapt zijn past het allemaal nog wel maar na week of 4 begint het ge emmer met omdoen en zijn ze eigenlijk iets te klein dan. 1 pony is zelfs helemaal uit de huidige maat gegroeid. Nu heb ik genoeg jonge pony`s dus kan ze toch wel gebruiken maar baal er wel van. Dus simpele, wat goed kopere schoen zou fijn zijn.
Je weet dat je de schoentjes gewoon in de wasmachine kunt wassen?
Ik heb er vorig jaar de Eper 4 daagse mee gereden en rij er driekwart jaar dagelijks mee, maar de schoentjes blijven prachtig is mijn ervaring.

heb of ken je iemand met ervaring met de scootboots? Heb er alleen nog maar foto`s van gezien.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 06:35

Toydoll schreef:

NOG STEEDS nihil keus in kleine maten. Niet alleen hoefschoenen, ook kunststof beslag is er gewoonweg NIET in 9cm breed (of kleiner).

Kunstof plak beslag is er 1 in de maat 9cm....
Ik wacht ook op de kleinere versie heb daar zeker wel interesse in!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 11:20

cinniz123 schreef:
Toydoll schreef:

Kunstof plak beslag is er 1 in de maat 9cm....
Ik wacht ook op de kleinere versie heb daar zeker wel interesse in!

Welk merk? ik zou graag linkje hebben, ik kan ze nergens vinden!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:37

Zou het even op moeten zoeken.
Maar heb ciska ook de link doorgestuurd en die zou ze gaan bestellen.wellicht kan zij je inmiddels iets meer vertellen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:39

;) .
Ik ben idd bezig met een kunststof (plak) beslag in ongeveer die maat. Maar wil pas juichen als ik het zelf uitgetest heb. Het valt te nagelen of te plakken. Zomers lukt plakken misschien nog wel, maar in de blub voel ik toch meer voor nagelen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 17:22

heb jij dan een linkje cis? Test ik het ook meteen uit. Ik heb totaal geen ervaring met plakken, maar valt te proberen denk ik