Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en zorgt dat de doorbloeding gestimuleerd wordt. Maar als ie dan weer een nacht op stal gestaan heeft, dan is ie weer stijf en pijnlijk.Rindin schreef:Oei, die is idd heel kreupel, zeg! Het lijkt, uit die paar passen die op het filmpje ziet, als één van de spieren die het been naar voren moeten bewegen pijnlijk zijn.
Dat ie even bewegen nodig heeft om minder pijn te hebben, is best logisch. Bewegen is pijndempend (in veel gevallen, bij botbreuken natuurlijk niet) en zorgt dat de doorbloeding gestimuleerd wordt. Maar als ie dan weer een nacht op stal gestaan heeft, dan is ie weer stijf en pijnlijk.
Ik zou hem meenemen naar de kliniek om de structuren rond zijn schouder eens te laten echoën.
Marlenepony schreef:Rindin schreef:Oei, die is idd heel kreupel, zeg! Het lijkt, uit die paar passen die op het filmpje ziet, als één van de spieren die het been naar voren moeten bewegen pijnlijk zijn.
Dat ie even bewegen nodig heeft om minder pijn te hebben, is best logisch. Bewegen is pijndempend (in veel gevallen, bij botbreuken natuurlijk niet) en zorgt dat de doorbloeding gestimuleerd wordt. Maar als ie dan weer een nacht op stal gestaan heeft, dan is ie weer stijf en pijnlijk.
Ik zou hem meenemen naar de kliniek om de structuren rond zijn schouder eens te laten echoën.
Jaa ik snap je! Maar dan zit ik weer met het feit van zijn scheve voorbeentje en de stijle hoef.. Ik zal vanavond eens een foto maken van zijn been!
ralphtdw schreef:Na een kliniek gaan
Als paard 1 week kreupel blijft ga jr vaak al na een kliniek laat staan als ze al vaak kreupel is geweest ook al is ze op dat moment niet kreupel je kan je verhaal uitleggen toch dat is voor hun echt wel een reden om te controleren
Marlenepony schreef:ralphtdw schreef:Ja hebben ze foto's en echo gemaakt
Want dan weet je nog niks
Nee want als je paard niet kreupel loopt op dat moment heb je geen flauw idee waar je foto's van moet maken.
geerke schreef:je zou denken dat er ook nog flinke artrose meespeelt?
Die loopt erg beroerd hoor,loopt hij nu nog steeds zo?
Heb je hem weleens op een ontstekingsremmer gehad?Was het toen beter?