Kreupele pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rowena90

Kreupele pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 13:23

Hallo,

mijn kleine D-pony van 15 jaar oud is sinds 3 weken kreupel, heb haar een keer los laten springen en 2 dagen later was ze kreupel. Ik denk dat het door het springen komt, maar het zou ook pure toeval kunnen zijn dat ze daarna kreupel is. je weet het natuurlijk nooit. Ze is kreupel aan haar rechter voorbeen.

Ik heb haar de eerste 2 weken iedere dag linksom 10 minuten gestapt en iedere dag gewoon weidegang gegeven in de hoop dat ze een spier verrekt zou hebben en het beter zou worden in de loop van de dagen. Ik zag geen verbetering. De afgelopen week ben ik begonnen met het smeren van cooling gel en ook weer 10 minuten per dag linksom stappen + weidegang. Heb niet het idee dat het verbeterd.

Haar hoeven zijn ook niet extreem warm, de een is niet warmer als de ander o.i.d.. Er zijn ook geen zwellingen.

Ze staat momenteel wel plat op dr hoeven, de smid komt vandaag dus ik hoop dat het dan een stuk beter word en zaterdag is de dierenarts er toch voor inentingen, die kan er ook even naar kijken maar ik vroeg me af of jullie hier misschien ervaringen mee hebben? weten jullie wat het zou kunnen zijn of wat ik eraan zou kunnen doen?
Zit zelf te denken dat het een ontsteking of een peesblessure zou kunnen zijn...

Groet, Rowena
Laatst bijgewerkt door Rowena90 op 03-11-15 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Kreupele pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:25

Geen ervaring met drie weken kreupel en niet weten wat het is, dan heb ik allang de da erbij gehad.

Rowena90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 13:34

ik lease dr, dus over een DA heb ik weinig te zeggen. Soms is het pas na een paar weken over als ze zich goed verstapt hebben, ze is ook ooit eerder kreupel geweest, maar niet hetzelfde als nu. Kunt moeilijk overal meteen de dierenarts voor bellen en de DA komt zaterdag...
Laatst bijgewerkt door Gini op 04-11-15 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:05

Als je een pony huurt heb je wel recht van spreken. Als de pony een aandoening blijkt te hebben die het werken onmogelijk maakt kun je er als leaser ook weinig mee. Dus zeker heb je als leaser iets te zeggen, wil de eigenaar helemaal niets dan stop je met leasen en zoek je wat anders. Er word nogal vaak misbruik van leasers gemaakt, wel betalen maar als er iets is denken eigenaren er nogal makkelijk over. Buiten dat, pony is dus zaterdag al vier weken kreupel dus heb je een maand voor niets leasegeld betaalt en het ergste is dat het dier al vier weken pijn heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:04

Tja het kan van alles zijn, artrose is ook niet gek rond die leeftijd bijv, maar het is gissen. Kan idd ook een pees zijn, iets in het hoefsysteem, je weet het niet. Ik zou de da ernaar laten kijken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:46

Ik verplaats het topic van MD naar BEH.

MD >> BEH