Help paard staat mank

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Latoyavk

Help paard staat mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 10:59

De hoefsmid is gisteren geweest en zei dat het kogelgewricht van ons paardje er slecht uitzag...
Kogel staat dik,staat niet warm (dus al geen ontsteking) en loopt enkel onregelmatig in draf....
Hoefsmid had het over een oude blessure die vanaf het minste werk terug de kop op zou steken,wat dus betekend dat we haar nooit meer zouden kunnen berijden... Nu rijden we woensdag met haar naar de dierenarts...
Heeft iemand hier ervaring mee en zou het kunnen dat de hoefsmid alles een beetje te negatief ziet en dat het toch niet zo ernstig is...
hebben jullie al zulke gevallen gezien en wat was het verdict daarvan?
https://www.facebook.com/latoya.vankerchove/videos/1222265384453739/

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:00

Ik kan de link niet inzien, misschien dat je de foto's hier kunt uploaden? (Klik op ''voeg foto's toe''.)

Latoyavk

Re: Help paard staat mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 11:05

Is een filmpje van hoe ze loopt...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:11

Een hoefsmid weet veel van hoeven maar niet direct van gewrichten. Ik zou dus inderdaad eerst een veearts laten kijken voor ik me ongerust zou maken. Want zoiets kan vanalles zijn.

Latoyavk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 11:19

we snappen het ook niet goed, ze loopt nog te crossen en bokken in de weide uit vreugde, soms lijkt er echt niets aan de hand te zijn,enkel dat ze onregelmatig loopt in draf en dat haar kogel wat dik staat (ook niet warm)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:51

kan net zo goed verdraait zijn,is niets van te zeggen.Beetje voorbarig van een hoefsmid om te constateren dat het paard niet meer bruikbaar zou zijn.Of hij weet meer ....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:54

even na het weekend aankijken is er geen verbetering kan je altijd eens langs de dierenarts gaan.
Dan heb je duidelijheid.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:56

Is er ooit wat gebeurd dan dat de hoefsmid dit zegt? Kent hij t paard zo goed dan? Zou eerst eens een tweede oppinion gaan vragen bij een andere hoefsmid. Of afwachten of er eventueel foto's gemaakt worden

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:56

Ik zou gewoon je DA bellen

Latoyavk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 12:31

DA is al gebeld en gaan we woensdag heen... en hoefsmid kent het paard niet... we hebben haar ook pas sinds 2 weken en tis met haar terug opnieuw te beginnen rijden dat ze begon te 'knikken' met haar hoofd in draf,vooral op haar rechter voorbeen..
heeft hiervoor lang stilgestaan aangezien vorige eigenaar rug gebroken heeft..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:36

Is het paard 2 weken geleden gekocht?

Klinisch keurrapport?

En een rongtenfoto zou kunnen verklaren of er iets te zien is kwa trauma van botten.

Latoyavk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 12:45

Helaas niet gekeurd... maar tzijn eerlijke mensen,ze wisten zelf van niets en moesten we het willen krijgen we ons geld terug, maar ga zien wat de dierenarts zegt... als het iets is dat met een paar weken rust over gaat dat hou ik ze gewoon bij...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:20

Ze wisten zelf van niks? Lijkt me ene kant sterk als het werkelijk een blessure is... die komt niet vanuit t niks lijkt me. Hogelijk heeft de hoefsmid het fout,en hoe eerlijk of bekend de mensen ook zijn,ik raad altijd een volledige onderzoek aan voor je een paard koopt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:25

Latoyavk schreef:
Helaas niet gekeurd... maar tzijn eerlijke mensen,ze wisten zelf van niets en moesten we het willen krijgen we ons geld terug, maar ga zien wat de dierenarts zegt... als het iets is dat met een paar weken rust over gaat dat hou ik ze gewoon bij...

Laat je paard dan klinisch keuren, of meteen weer terug doen. Dan wil ik nog wel eens zien of ze zo gemakkelijk het geld terug geven, vertrouw nooit iemand die een paard verkoopt!!!! Ook al is het familie bwv.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 15:18

Ik zou gewoon naar kliniek gaan, en dan bij lopen kunnen zij wel inschatten of t een hard of zacht beengebrek is, , en dan is een rongt foto soms beter dan bv buigproef...

En ook bij zachtbeengebrek is buigproef geen optie, dan kunnen ze vaak wel bv peesscan maken.

Succes iig...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 18:40

MD >> BEH

Latoyavk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:23

Je merkt amper iets aan haar.. enkel dat ze wat onzuiver loopt in draf.. en op de weide loopt ze ook nog steeds te showen.. en de week voor wd haar kochten is er nog hoefsmid geweest (eigen) en die merkte toen ook niets...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:50

Als ze met het hoofd inknikken is het vaak geen lichte onzuiverheid. Maar goed, je kan nu niet meer dan het onderzoek afwachten. Overigens zegt het niet altijd wat hoe paarden zich in de wei gedragen.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:56

onze haf had artrose waar wij uiteindelijk zijn achter gekomen vanwege fotos maken bij de DA terwijl de vorige eigenaar zei dat alles goed was, paard is blijkbaar x over de kop gegaan bij haar. niet iedereen is eerlijk bij verkopen van t paard:) TS hopelijk weet je snel wat de oorzaak is.