Ik hoor veel verschillende berichten over het gebruik van hoefolie.
Sommigen vinden het juist uitdrogend, anderen vinden het voedend.
Wat is jullie mening hierover?
groetjes
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mrie schreef:Dat helpt niet, de olie veegt het water er af. De olie trekt in de hoef en het duurt echt wel een poosje voor dat het weer weg is. Al die tijd drogen de hoeven uit. Bespaar jezelf toch al die troep. Tuurlijk staat er op dat het goed en voedend is, ze willen het wel verkopen ja.
Heeft paard in het wild smeersel bij zich voor op zijn hoefjes? Nee, die heeft alleen de modder waarin hij staat als hij gaat drinken. En dat is precies goed.
. plutolover schreef:Ik gebruik hoeven vet van duo protection. Dit is een hoeven vet wat niet afsluit.
http://www.duoprotection.nl
Ik gebruik het als onderhoud voor de hoeven van me paard. Ze zijn er super op vooruit gegaan.
mrie schreef:plutolover schreef:Ik gebruik hoeven vet van duo protection. Dit is een hoeven vet wat niet afsluit.
http://www.duoprotection.nl
Ik gebruik het als onderhoud voor de hoeven van me paard. Ze zijn er super op vooruit gegaan.
Nou ik heb even die site gelezen, ik heb niet gelezen dat het niet afsluit. Daar staat geen enkel woord over. En wat schetst mijn verbazing dat spul wordt gemaakt van paardenvet. Dus jij smeert een DOOD PAARD op de hoeven van je paard en dan zou het wel goed zijn, la me niet lachen.

Denk ook dat je gewoon een dode koe op de rug van je paard legt toch? (zadel) mrie schreef:Ja dat staat er wel maar er staat nergens een verklaring hoe zij een soort vet kunnen hebben wat niet afsluit. Vet stoot water af, en dat is zo zeker als wat. En omdat er geen verklaring staat geloof ik ze gewoon niet, is gewoon weer marketingpraat
En dan nog PAARDENVET!!!! Van m'n levensdagen niet
mrie schreef:Ja dat staat er wel maar er staat nergens een verklaring hoe zij een soort vet kunnen hebben wat niet afsluit. Vet stoot water af, en dat is zo zeker als wat. En omdat er geen verklaring staat geloof ik ze gewoon niet, is gewoon weer marketingpraat
), en het sluit de hoef inderdaad niet af, normale olie of vet worden niet gebruikt. Daarbij is het zuinig in gebruik en verbeterd het aanzienlijk de hoeven als deze het nodig hebben. mrie schreef:Ja dat staat er wel maar er staat nergens een verklaring hoe zij een soort vet kunnen hebben wat niet afsluit. Vet stoot water af, en dat is zo zeker als wat. En omdat er geen verklaring staat geloof ik ze gewoon niet, is gewoon weer marketingpraat
plutolover schreef:Ieder zijn mening. Ik ben zeer tevreden over duo protection. Ik merk duidelijk verschil dat het super werkt.
Ook tegen brokkelhoeven schijnt t super te werken, vriendin van mij haar paard had hele erge brokkelhoeven ze gebruikt nog niet zo lang dit spul, maar merkt al verschil
lissisanne schreef:plutolover schreef:Ieder zijn mening. Ik ben zeer tevreden over duo protection. Ik merk duidelijk verschil dat het super werkt.
Ook tegen brokkelhoeven schijnt t super te werken, vriendin van mij haar paard had hele erge brokkelhoeven ze gebruikt nog niet zo lang dit spul, maar merkt al verschil
Klinkt veelbelovend! Dit weekend maar een blik kopen, is het erg duur? Ik kan de prijs niet vinden op de website