Hoefschoenen voor Draver, niet te doen!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Hoefschoenen voor Draver, niet te doen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 19:07

Ik ben nu inmiddels een maand bezig, samen met ervaren hoefschoenen passers, om passende hoefschoenen te vinden. Maar niets blijft zitten, en als het blijft zitten, zitten ze er na een half uur verdraaid onder.

In draf loopt ze nou eenmaal ruim, en dan schopt ze tegen de schoenen aan, raakt ze aan de binnenkant, etc, gaat echt hard, ze schrikt er zelf ook van. Op blote voeten niks aan de hand.

Easyboots glove, werden uitgedraaid/geschopt.
Renegades worden genadeloos verdraaid totdat alles verdraaid is en de schoenen kraken van de mishandeling door haar voeten. :')
Andere maten zijn te rond voor haar smalle draver voeten, of ze passen wel maar worden uitgetrapt of vertrapt door haar voor en achterbenen, die ze wel eens alle kanten op kan gooien.

Ben erg benieuwd of er hier mensen zijn met een draver (of ander paard met smaller van brede hoeven, met flexibel gangenwerk :P ) en hier wel iets passends voor hebben gevonden.

Haar hoeven zijn prima, mooi sterk en scheuren niet. Wordt door een Natural Balance smid bekapt.
Ze loopt alleen soms op grove asfalt wegen met stenen erop of bermen en zandpaden met veel stenen/puinsteen erg gevoelig. Daarom dat ik hoefschoenen wil, ijzers wil ik absoluut niet. Wil haar voeten niet verpesten met van die ijzeren platen eronder. En groot kans dat ze die er ook aftrapt en dan ben je verder van huis.

Tips? Ideeën? Ik hoor het graag!

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 19:30

Ik kan je geen tips geven. Hier hetzelfde probleem bij mijn draver. Cavallo simplex boot trapt hij gewoon uit met zijn achterbenen. Hoef je dus ook niet te proberen haha. Ik heb de mijne nu op plakijzers staan. Deze blijven wel zitten

Mandy_89

Re: Hoefschoenen voor Draver, niet te doen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 19:36

Denkt ook dat plakijzers(of lijmschoenen) het enige is wat het overleefd onder die beweeglijke voeten en benen :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:00

op maat gemaakte Smitjes?

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 20:15

Durf die gok niet te wagen, alles wat uitsteekt aan haar hoeven wordt geraakt of afgetrapt

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 20:34

Ik heb je link even doorgestuurd. Ik meen me iemand te herinneren die haar draver ook met hoefschoenen rijd

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:07

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:06

Dravers zijn goed in stuk maken
Ook zichzelf. Met blote voeten je eigen hoefbal eraf trappen of je hoefbeen breken op een boomwortel omdat je niet normaal de wei in rent maar als een idioot.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 22:15

Er zijn niet voor niets aparte draverssmeden :) . Dravers worden al jaren gefokt op een hele andere loop dan wat handig zou zijn onder het zadel. Je zal er voor moeten zorgen dat voor sneller weg is, of achter trager neerzet. Kan je smid daar niet nog wat in betekenen?

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 23:34

volgens mij kan je momenteel gratis de scootboots testen via www.equischoen.nl ? misschien proberen?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:03

Arabesk schreef:
Dravers zijn goed in stuk maken
Ook zichzelf. Met blote voeten je eigen hoefbal eraf trappen of je hoefbeen breken op een boomwortel omdat je niet normaal de wei in rent maar als een idioot.

Nouja, wat is dat nou voor een reactie.
Ik herken dat met geen van de 2 dravers die ik heb gehad en ook niet met de heer die hier nu staat.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 08:28

Haha het verschilt denk ik ook per draver. En misschien doet wel/ geen extra gangen ook een hoop.
Mijn draver is een 5 ganger.
Karin en klaas van hoofwear helpen mij al. Scootboots zijn al geprobeerd, maar die zijn vrij breed, voor de lengte die zij hebben moet. Dus dat ging ook niet

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:39

Oke ze hebben een andere vorm hoef waarschijnlijk, breder waar een draver vaak een smalle voet heeft. Maar ijslanders zijn ook meergangers en zie je ook net hoefschoenen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:39

Floating boots met een opengewerkte teen waardoor de schoenen verder terug komen te liggen ook geen optie?

geesje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 10:21

de ene draver is de andere niet natuurlijk maar ik heb er een die prima loopt op floating boots.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:43

die van mij liep prima op renegade schoenen, alleen ze biljardeerde nogal waardoor ze na 1,5 maand opwaren. beetje duur grapje dus

Selientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:56

Springschoenen over de hoefschoen heen doen? Zodat de zijkanten wat gladder worden en ze misschien langs elkaar heen glijden en niet achter elkaar blijven hangen?

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:04

Hier ook hoefschoenen geprobeerd. Had vierkant equifusions, maar achter precies hetzelfde probleem als wat jij beschrijft, ze draaiden al na 50 meter :n Nu alleen nog voor, daar blijven ze aardig zitten, maar zou achter ook wel graag weer iets hebben, omdat ze daar vooral de linkervoet schuin afslijt en ik veel buiten rij.. Drama :\

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:49

Springschoenen is ook al geprobeerd, waarschijnlijk draait ze de benen naar buiten weg in een flinke draf, is te raden wat er dan met de schoen gebeurt. Lastig is het wel, zonder hoefschoenen loop ze op paden met puin, en asfalt wegen met losse steentjes gevoelig

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-15 20:50

En daar kun je hier in de omgeving niet omheen, bermen zijn vaak vol met puin stenen, en asfalt is niet bepaald glad te noemen

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 21:02

@Apacheshadow (of iemand die er wat van weet)

Hoe kom je aan plakbeslag? En door wie laat je het eronder zetten?

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 22:54

geesje76 schreef:
de ene draver is de andere niet natuurlijk maar ik heb er een die prima loopt op floating boots.

Heb je deze gewoon dicht of met opengewerkte teen? En wat voor type Draver heb je?

Heb je misschien fotos?

Ik ben nu bezig met de floatingboots evt met opengewerkte teen, maar als ze de teen eruit halen van de schoen kunnen ze niet terug als het dan niet blijft zitten.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 23:08

Mijn draver loopt prima op cavallo hoefschoenen. Blijft zitten, tot nu toe nog niet gedraaid.

Kunststof beslag ooit eens gehad, zodra ze een keer een schijnbeweging maakte zaten die scheef eronder. Maar met de cavallo 's nergens last van.

paleoceen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:36

Www.paardenschoenen.nl
De zogenaamde op maat gemaakte smitjes. Ik heb ze zelf ook voor mijn tinker met ongelijke voetjes.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:43

Ik ben bang dat als je paard loopt zo als je beschrijft, hoefschoenen niet geschikt zijn voor hem.
smitjes hoefschoenen zijn ook niet aan te raden omdat ze erg zwaar en lomp zijn. En ik had vaak dat de staalkabels kapot gingen. Plakijzers lijkt misschien een optie, maar na een paar keer is de hoef beschadigd door de lijm. Dus naar mijn ervaring is dit zeker niet aan te raden.
heb zelf ook verschillende dravers gehad, maar die liepen mooi recht en raakten zich niet.
toch maar blote voeten denk ik.