Tot voor kort had mijn merrie onderaan haar voorste hoeven een klein schimmelplekje. Als je er met de hoevenkrabber over gaat, dan brokkelt het wit echt af en geeft het een ietwat onaangename geur. De smid heeft het er bij de volgende beurt gewoon uit gesneden (het was niet zoveel). Nu heb ik haar vooraan een paar weken op ijzers gezet, omdat ik op kamp veel ging wandelen en ze over het algemeen erg gevoelig loopt op steentjes. Nu zijn de ijzers eraf gehaald en zijn de schimmelplekken veel groter geworden.
Ik ben er toch wat ongerust over, ik probeer er zo weinig mogelijk aan te krabben want ik heb geen idee hoe diep het gaat. Dus als het droog is brokkelt het af als je erover krabt en stinkt het wat.
Ik probeer haar hoeven nu zoveel mogelijk nat te maken. Iemand tips om dit tegen de te gaan? Zou mijn merrie er last van hebben? Moet ik slechte ondergrond zoveel mogelijk vermijden nu? Is dit iets blijvends?
Hieronder foto's van beide hoeven, wanneer ik ze na het rijden nat had gemaakt. Het witte gedeelte kan je er dus echt uitkrabben als je wil.

.