Het paard dat ik rijd heeft altijd al 2 ongelijke hoeven gehad, hier is jammergenoeg op jonge leeftijd nooit iets aan veranderd..
Elke keer als de smid langs was geweest liep ze een week of langer niet goed, na 4 keer waren we hier klaar mee en hebben we er wat van gezegd. Paard kreeg ´speciale´ ijzers (van die achterijzers met 2 lipjes ipv 1 lipje) Dit zou de oplossing zijn, nou niets is minder waar het is alleen maar verslechterd.
Sindsdien is 1 hoef een hele andere stand aan gaan nemen, de hoef is veel platter en breder geworden dan de andere 3 hoeven. Paard loopt nu al zo´n 3 week niet goed, en over 2 week komt er eindelijk een hoefsmid bij die er verstand van heeft. Hij gaat proberen de hoef te corrigeren voor zo ver het nog kan.
Waarom duurt het zolang dat er eindelijk een goede smid bij komt kijken zullen jullie wel denken, nou het is niet mijn eigen paard en heb er op dit gebied dus niets over te zeggen..
Ik baal er wel ontzettend van, maar ik snap niet dat de hoef in een periode van ongeveer 3 maand een andere stand aan kan nemen. Ik hoop dat het nog te corrigeren valt en dat ze weer goed gaat lopen. op dit moment staat ze nog op 2 ijzers, de andere 2 zijn er afgebokt in het land haha