Ik heb nu al verschillende hoefsmeden gehad voor mijn merrie, maar haar hoeven blijft verkeerd groeien/breken af. Ook is het hoefgedeelte zacht. ( Als je met het puntje van de hoevenkrabber er overheen gaat maak je er zo een kuiltje in. ) De ene hoefsmid zegt dat ik haar gewoon vaker moet laten bekappen, de ander zegt ijzers er onder, de andere zegt juist een andere manier van bekappen. Al veel geprobeerd maar ze blijven verkeerd groeien. Dit geldt alleen voor haar voorhoeven, achter groeien ze wel 'normaal'. Wel is mij door de osteopaat verteld dat ze haar gewicht niet gelijkmatig over haar benen kan verdelen ivm vroegere peesblessure. Hierbij wat foto's, misschien heeft bokt nog wat goede raad.
( Kent U nog een goede hoefsmid omgeving Oss, Noord-Brabant, laat het alstublieft weten. )

Even de volledige vitaminen- en vooral mineralenhuishouding laten controleren. Vaak schort er wat met het zinkgehalte en co. Vind paardlief er ook wat smal uitzien op die laatste foto, of vertekent dat beeld op de foto ?
Als ze gewoon voldoende gras heeft, zijn vitamines meestal al in overschot aanwezig. Gaat vooral om de mineralen / sporenelementen die belangrijk zijn voor de vacht en de aanmaak van hoorn.