Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 16:26

Dankje!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:42

Billy schreef:
Ja, maar jullie gieten de koffie door de strot van iedereen die je tegen komt, ipv van te zeggen: Je bent een theeleut, maar is koffie misschien niet iets voor jou......


Nou dan stop je me toch onder de foeiknop :)*. De uitvinding voor als mensen mijn geleuter zat zijn :D :+

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:02

Arabesk schreef:
Billy schreef:
Ik vind het altijd jammer dat de natuurlijk bekappen aanhangers er bovenop springen om luidkeels hun evangelie te verkondigen..
TS, laat je niet gek maken, gewoon terug naar je oude smid, die kent het paard en die kan het voor je oplossen....


Je kunt van een koffieliefhebber niet verlangen dat ie thee gaat schenken.

Ik deel mijn kennis en visie, aan eenieder om ermee te doen wat hij/zij wil :). Niet alleen voor de TS, maar ook de meelezers. Ik mis de laatste jaren wel een beetje de hoefsmeden die hun visie geven in de topics. (en dan echt hun visie ipv ongefundeerd nb afzeiken)


Ik ben het in deze met Billy eens en voor mij geld dat het een tegendraads effect heeft. Misschien hebben de Jehova's ook wel een goed verhaal, maar door hun manier van prediken heb ik er nog nooit echt naar geluisterd. Zelfde geld voor natuurlijk bekappen. In ieder topic dat over hoeven gaat kun je er de klok op gelijk zetten dat dezelfde mensen zich melden die al het hoevenleed uit de wereld denken te helpen door de ijzers eraf te halen. In dit geval is er duidelijk een kwakzalver van een smid aan het werk geweest. Ook als hij er geen ijzers onder had geplaatst had TS hier waarschijnlijk een topic over moeten openen.

Enneh, een koffieliefhebber hoeft van mij geen thee te drinken, maar het getuigt van weinig empathisch vermogen als je het eens wilt uitschenken.

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 18:00

Mag ik nog even wat vragen? Hoelang kan een paard niet goed lopen na een smidbeurt zoals bij mijn paard? Vandaag overleg gehad met de veearts en die zei dat tie na 2 weken wel gwn normaal moet lopen (hij loopt nu namelijk nog steeds onregelmatig/kreupel hoe je het noemen wil). Zelf lijkt het mij dat zoiets wel langer kan duren, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Aanstaande donderdag komt zowel de hoefsmid als de veearts voor een scan van zijn pees voor de zekerheid.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:03

Komen ze aan huis scannen? Je hebt nog steeds Margriet toch?

Mij lijkt het dat hij na twee weken wel dusdanig verbetert moet zijn dat hij iig niet meer onregelmatig is.

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 18:19

Ja nog steeds margriet, en scannen is op de kliniek.

Ja ik weet het niet, tis niet verslechterd maar wel nog steeds onregelmatig (mja als ik schoenen aan doe met 1 hak en 1 zonder hak, dn ga ik zelf ook niet beter lopen. Om het maar even te vergelijken zeg maar)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:20

Idd hoef heeft even nodig om te groeien en dus van dat gevoelige af te komen. Is die niet gewoon vernageld?

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 18:45

Ja hij hebt sowieso wel wat gevoeligere hoeven. Of tie vernageld is durf ik niet te zeggen, dat weet ik niet

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:05

Heeft hij een warme plek op de wand?
Of reageert hij als je met een hamertje goed op de nagels tikt?
Probeer dat eens nagel voor nagel... vanaf de onderkant hè? ;)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 19:38

Toevallig geen fisiteertang aanwezig? :) of idd warme plekken op de hoef of zool? Kunnen ze ook goed kreupel van worden.

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 20:13

Ik zal het morgen proberen, dan laat ik het jullie weten

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 13:45

Hoeven zijn niet warm en hij reageert er niet echt op als ik op de nagels sla.

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 17:27

Voor de mensen die nog willen weten wat er uit de hoefsmid en veearts is gekomen.

Hoefsmid: De hoeven heeft hij wat bijgewerkt. Om hem weer in gelijke stand te krijgen heeft hij de steile hoef iets minder steil gezet. Dit kan niet in 1x gedaan worden, dus wordt het elke keer een beetje bijgewerkt. Aan de voorkant van zijn hoeven is de draagrand helemaal weggehaald door de andere smid (zodat het lipje zou passen ofso, geen idee waarom dat gedaan is :s), met als gevolg en incombi met de kleine ijzers, zijn de hoeven nu gekneust (dit was ook zichtbaar aan de buitenkant, het was mij niet opgevallen omdat hij donkere hoeven heeft). De hoefsmid heeft me alles laten zien wat niet klopte.

Veearts: Heeft geen peesscan gemaakt (pees voelde nog steeds goed aan zei de veearts), maar wilde gelijk kreupelheidsonderzoek doen en er zijn röntgenfoto's gemaakt. Op de foto's waren gelukkig helemaal geen afwijkingen te zien. De diagnose is nu dus een overbelasting van het hoefgewricht (aan de kant van zijn peesblessure, waar de hoef steil staat). Hij is ingespoten met corticosteroïden. En nu moet tie op boxrust met 15minuten stappen in de bak (en absoluut niet gek doen). Eind augustus controle veearts.

Jullie kunnen denk ik wel begrijpen dat ik enorm baal. Zeker omdat ik zelf totaal geen ervaring heb met een overbelasting van het hoefgewricht en me nog steeds onwijs zorgen maak :(

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:22

Klinkt goed.. op naar herstel!

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 19:44

Ja we blijven positief!

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:54

En die vorige smid eens even vertellen wat hij heeft aangericht. Kan hij misschien nog iets van leren voor hij nog meer paarden de vernieling in helpt.

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 20:17

Dat is al gebeurd, maar dat heeft niks uitgemaakt. Het was allemaal niet waar en hoeven horen zo te zijn. Daarna was het dat tie het heeft opgelopen van het transport van spanje naar nederland (anderhalf jaar geleden) en daarna was het dat het toch niet zo erg is want het komt toch wel goed. Oftewel het kon m vrij weinig schelen met ze arrogante houding. Was meer beledigd dat ik terug ging naar me oude smid

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:46

Zo jammer dit! Van de houding van de hoefsmid, dat ie beledigd is.

Naar het schijnt is het een bekend verschijnsel bij de hoefsmidden.

Het belangrijkste is dat je paard er weer beter aan toe is, toch.

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 08:51

Jaa idd! Ik heb mijn zegje gedaan en wat hij er verder mee doet moet tie zelf weten.

Ik hoop gewoon dat mijn paardje snel weer beter wordt!

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:38

Hoe is het nu met compi?
Hoe was de controle van de dierenarts?

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:48

Er is in tussentijd heel veel gebeurd.. ik bleef maar met naar gevoel lopen dat er iets niet klopte. Dus ik heb een second opion gedaan bij een andere kliniek (overigens heel drama om mijn dossier te krijgen en vervolgens wat ze op hebben gestuurd hadden ze nix aan klopte ook niet echt). Hieruit kwam dat hij helemaal geen overbelasting van het hoefgewricht had, maar dat zijn pees kapot is gegaan naast de oude blessure. Dit hadden ze op de vorige scan dus al moeten gezien hebben. De andere veearts zag het ook meteen en heeft een scan gemaakt en 3d scan (utc heet t volgens mij) en nu heeft tie speciale ijzers en om de 5 weken gefocuseerde shockwave en de stand van ze hoeven zo goed mogelijk te krijgen, want dat is funest geweest voor de pees. Hij kan niet meer als sportpaard dienen wel recreatief, maar zal de pees niet volledig meer kunnen belasten (springen zit er dus niet meer in). Dus eigenlijk gwn terug bij af, nja verder dan af.. mja we blijven positief en maken er het beste van. Dus op naar herstel voor zover dat kan :(

Fehu

Berichten: 254
Geregistreerd: 14-08-15
Woonplaats: In the Mists and Shadows

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:50

Zo dat is zuur! Sterkte! Hebben ze een indicatie kunnen geven hoelang jullie hier zoet mee zijn?
Misschien off topic maar zou je kunnen vertellen wat de shockwave behandeling inhoud?

Compartido
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-07-15

Re: Peesblessure, maar nu kreupel na smid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 12:05

Nee geen indicatie dat hangt af hoe de shockwave aanslaat.

Shockwave zijn geluidsgolven die door de pees gaan. En daarmee maak je soort van miniscule ontstekingplekjes waardoor de bloedvaten, cellen en weefsel gestimuleerd worden voor nieuwe aanmaak. (Ben niet zo goed in uitleggen, maar het stimuleerd in ieder geval de pees op herstel)