Ik heb een paardje, 24 jaar en zijn hoef is gescheurd, eigenlijk naar boven gekromd, we proberen al een meer dan een week een hoefsmid te bereiken die elke keer een smoes verzint om niet te kunnen komen. Dus zitten we hier nog mee en zijn nu een andere aan het zoeken. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar heb net gezien dat het ook begint aan de andere hoefjes. Wat kan dit zijn? Want we maken ons best wel wat zorgen! Ik heb een foto maar heb géén idee hoe je dit er moet opzetten, dus als iemand dit even kan uitleggen? Dankje!
Staan wel hoefsmeden op marktplaats of hier op de bokt markt. Zoekwoord bekapper of hoefsmid. Waar staat je paardje?
SmashedZone
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-15 20:05
Ik woon in België, in Sint-Job, en hij staat midden in een enorm bos, en je moet 10 minuten met je auto door een smal zandweggetje ernaar toe rijden en dat willen ze dus niet omdat het moeilijk te vinden is..
Gewoon een smid bellen, adres doorgeven en afspraak maken. Je hoeft er toch niet bij te zeggen dat ze over een zandweg moeten komen. Des al niet te min zou mijn smid nog komen als ik in de rimboe woonde
Ik ben hoefsmid en woon ook te Sint Job in't Goor.
Art_Ificious
Geplaatst: 20-06-15 22:53
Tja smeden. Die van ons wou nog niet eens komen nadat ik in de voicemail ingesproken had dat de ijzers van de fjord (35+ paard) loskwamen en er aan 1 hoef al 2 nagels uit waren met als gevolg een grote scheur in die hoef. Ook bij de merrie waren er scheuren en stond ze zelfs kreupel hierdoor. De haflinger had ook scheuren. En dan hadden mijn kennissen die week ook al gebeld en enige wat de smid zei was de hoeven elke dag goed invetten.
Hij wou niet komen omdat we 4 dagen later een afspraak hadden opstaan. Nou wat als de fjord zijn ijzers verloor? Die stapt niet als die geen ijzers heeft. Je kan wel begrijpen dat ik pissig was toen ik de hoeven van de fjord zag. Arme beest is gepensioneerd en moest met versleten en los zittende ijzers lopen. Hij kon ook kreupel worden.
Heb mijn kennissen verwittigd dat ze best een 2 e smid zoeken voor noodgevallen als deze. Want als Harley, mijn pony, ook een scheur had, had ik toch wel een andere smid gebeld.
ik zie aan de andere hoef ook genoeg wat gedaan moet worden. Dit is ook niet in een week ontstaan. Sowieso tijd voor een andere smid en beter onderhoud.