Scheur in hoefrand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Scheur in hoefrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 13:30

Hoi!

Ik was bij de shettie's vandaag en er viel mij wat op mij de hoeven, er zat namelijk een soort van scheur bij de hoefrand?
Ze zijn nodig de hoefsmid nodig, en die kom ook snel maar was toch wel benieuwd wat dit is en of het ernstig is..
Ben vergeten om een foto te maken maar het leek een beetje op dit https://www.google.nl/search?q=scheur+b ... B800%3B469 .
En dan het gene wat je aan de achterkant van de hoef ziet, het lijk net of daar een 'scheur' zit? Dat was bij mijn verzorg shet zo, en ik ging kijken bij mijn eigen shetlander en die had het ook..
Ik ook direct bij de andere paarden kijken maar daar zag ik niks.
Het is aan alle 4 de hoeven, het eerste schoot in mijn hoofd ontschoening, maar omdat het aan alle 4 de hoeven is leek mij dat sterk?
Ze lopen alles behalve kreupel en lijken er geen last van te hebben :)
Heb in ieder geval de eigenaar van mijn verzorg shet ervan op de hoogte gesteld, dus de hoefsmid komt zo snel als het kan.
Maar heeft iemand hier ervaring mee, of is dit normaal?

Ik hoor het graag.. :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Scheur in hoefrand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:49

Ik denk dat je beter eerst een eigen foto kunt maken, want je link verwijst naar heel veel verschillende scheuren, dus daar hebben we niet zoveel aan.

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:54

Als je iets langer wacht gaat die bij mij naar één foto toe :j

Ik heb geen idee wat het is, ik zou wachten op de hoefsmid!
Laatst bijgewerkt door Gini op 09-06-15 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd

Boraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:20

Zijn het brokkelhoeven of zit er alleen een scheurtje in? Een scheurtje kan niet zoveel kwaad, dat hebben mensen ook wel eens met de nagels, maar misschien kan je het been beter een poosje niet te zwaar belasten zodat het niet verder scheurt. Mijn verzorgshetjes hadden allebei brokkelhoeven, ik heb er een mengsel van olijf- en zonneboemolie opgesmeerd en nu is het volledig over! Olie maakt de hoef soepel maar laat wel vocht door, in tegenstelling tot vet. Je kan het proberen, ook met alleen een scheurtje kan het handig zijn. Succes! +:)+

Weggebokt

Re: Scheur in hoefrand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 17:43

Smid zij dat de hoeven extreem droog waren, gelukkig niet heel ernstig en kan het opgelost worden :)

Boraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 18:33

SindyKaya schreef:
Smid zij dat de hoeven extreem droog waren, gelukkig niet heel ernstig en kan het opgelost worden :)

Ohw gelukkig. Ik zie nu dat het al een poos geleden was toen je het vroeg. Mooi dat het kan worden opgelost *\o/*