Paard heeft blessure aan knie, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Paard heeft blessure aan knie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 08:06

Hallo,
2 weken geleden heb ik mijn paard gelongeert, ze liep goed en er was niks aan de hand. Ik heb haar daarna terug gezet waarbij ze ook gewoon normaal liep. Ik werd op dat moment gebeld, was even afgeleid en het volgende moment zie ik haar helemaal kreupel door de paddock lopen. Ik heb even gevoelt maar er was niks warm, er zat geen steentje in haar hoef etc. Toch liep ze echt heel moeilijk en leek pijn te hebben. We hebben 3 dagen gewacht of het weg zou trekken en toen de DA gebeld omdat het niet beter werd. Het bleek in haar knie te zitten. Ze zou een verkeerde draai hebben gemaakt. Het was belangrijk dat ze bleef bewegen zodat ze haar knie weer ging gebruiken, die deed nu pijn dus ze vermijd echt knie gebruik. Ze is op zand heel kreupel, op gras minder en op het harde zie je juist bijna niks meer. Het is nu alleen al 2 weken geleden en het lijkt niet echt beter te worden. Sommige dagen lijkt het beter, de volgende dag is het weer net zo erg als in het begin. We blijven koelen en stappen met haar (ze staat ook altijd vrij, nooit op stal) dus beweging krijgt ze wel. Ik maak me toch wel zorgen. Toevallig was de kraker er een paar dagen geleden en die zei eigenlijk hetzelfde, het was de knie en het had tijd nodig. Ik vind het moeilijk maar gewoon "niks" te doen, de DA kon geen specifieke tijd zeggen wanneer het beter zou worden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Zouden jullie na 2 weken toch de DA weer even langs laten komen?

dresjoepie

Re: Paard heeft blessure aan knie, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:47

Ik zou toch even een DA laten komen met echo en rontgen materiaal! Het kan zijn dat de kniebanden verrekt zijn Of de meniscus gescheurd is Dat is de ellende met paarden kan van alles zijn!

Zeker als het na 2 weken rust niet beter is En wat jij zet over kreupeler op zand dan op het harde klinkt mij ook wel bekend als een knie probleem idd Maar goed een DA kan dit beter bepalen

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 08:57

dresjoepie schreef:
Ik zou toch even een DA laten komen met echo en rontgen materiaal! Het kan zijn dat de kniebanden verrekt zijn Of de meniscus gescheurd is Dat is de ellende met paarden kan van alles zijn!

Zeker als het na 2 weken rust niet beter is En wat jij zet over kreupeler op zand dan op het harde klinkt mij ook wel bekend als een knie probleem idd Maar goed een DA kan dit beter bepalen

Ik denk dat ik wacht tot na dit weekend, en als het niet beter wordt ik hem terug laat komen voor foto's.